Quest: Rozhovor s hlavním tvůrcem nové české hry Vigor + recenze Captain Toad’s Treasure Tracker

17. srpen 2018

Herní novinky jsou náš denní chléb, a proto jdeme v Questu s pořadovým číslem 109 s dobou a přinášíme trojici aktualit – rozhovor s Lukášem Haladíkem o nové hře Vigor, recenzi puzzle plošinovky Captain Toad’s Treasure Tracker a zhodnocení prvního velkého traileru na očekávaný hit roku, Red Dead Redemption 2. Informací je hodně, času málo, jdeme na to!

Letošní E3 přinesla velmi milé oznámení nové hry od studia Bohemia Interactive. Vigor je multiplayerová střílečka zasazená do alternativního roku 1991, poté, co je střední Evropa zničena jadernou válkou a poslední přeživší se stahují do Norska, kde bojují o zbytky zásob. Lukáš Haladík, výtvarný ředitel Bohemky, ale říká, že Vigor není další z řady battle royale titulů. Zaprvé se do hry pouští najednou maximálně 16 hráčů, zadruhé se hráči soustředí na rozvíjení své vlastní základny, zatřetí není důležité zabít ostatní hráče, abyste uspěli. Ve hře se vždy na náhodné místo snese bedna a hráči se k ní snaží dostat dřív než ostatní a dřív, než přijde radiace a vyžene všechny z mapy. „Ale mysleli jsme i na hráče, kteří nechtějí jít do konfliktu a jen všechny vystřílet. Proto můžete se skrývat, na mapě sbírat zdroje a včas uniknout jedním z východů z mapy,“ vysvětluje Lukáš zásadní rozdíl od battle royale žánru.

V současné době je Vigor hratelný ve fázi předběžného přístupu na Xbox One, přičemž oficiální vydání se plánuje na únor. Pokud byste se chtěli do hraní pustit už teď, tak byste ale měli počítat s tím, že stav hry je pořád poněkud hrubý. Lukáš si však brzké vypuštění do světa pochvaluje: „Chtěli jsme získat zpětnou vazbu od hráčů, co nejdříve to šlo. Díky tomu jsme přišli na věci, o kterých jsme ani nevěděli. Když se na hře dělá třeba dva roky, tak dochází k takové vývojářské slepotě – hraješ to jistým způsobem, chodíš určitými cestičkami a nevidíš spoustu věcí.“ Vidí je však hráči, kteří do her v předběžném přístupu jdou s tím, že se podílí na odhalování problémů. Ale ani na hráče není spoleh, často ani oni sami nevědí, že na problém narazili. „Koukáme se na data, která nám hra poskytuje, a díváme se i na streamy, kde hráči Vigor hrají. Zjistili jsme, že 50 % našich hráčů Vigor streamuje, což je skvělé číslo. I z videí pak odhalujeme, kde se dá co vylepšit,“ říká Lukáš a dodává, že v nejbližší době se ve hře zlepší pocit ze střelby, tzv. gunplay, a taky se pracuje na přidání ženských postav, monetizaci a dvou velkých aktualizacích, které přidají skiny a víc možností na rozvíjení domečku. Chcete vědět více z pozadí vývoje Vigoru? Poslechněte si celý nový Quest!

Captain Toad patří mezi ty méně známé hrdiny z her s Mariem, ale na něj a jeho dobrodružství se soustředí hra Captain Toad’s Treasure Tracker, která právě vyšla na Switch i na 3DS. Ve hře se s malým dobrodruhem vydáváte hledat poklady v maličkých nádherných světech. Ty většinou evokují podobou miniaturní dioráma, které si můžete otáčet a malého Captaina Toada jím provázet. „Hra trochu připomíná mobilní Monument Valley v tom, že úrovně jsou často větší a rafinovanější, než se může na první pohled zdát,“ vysvětluje Vojta. V úrovních se často něco vysouvá a otáčí, někdy se utíká nepřátelům, jindy se skáče přes jezírka plná jedu. „Samotný hráč si však určuje obtížnost pro sebe, buď půjde jen za hlavním cílem, nebo bude vysbírávat schované hvězdičky, nebo ještě plnit úkol specifický pro každý level. Může si ji tak zahrát opravdu každý,“ shrnuje Vojta. Jaké hodnocení si ale Captain Toad od nás odnesl? To ví jen posluchači Questu.

A to nejlepší na konec? Red Dead Redemption 2 je nová hra od tvůrců GTA V, jenom té nejprodávanější hry všech dob, a proto je docela fajn se začít zajímat o připravovanou kovbojku. Viděli jste už ten nový trailer? Že ne? No, tak to okamžitě napravte a přidejte se do konverzace o našich dojmech z něj. A pak nám je napište na quest@rozhlas.cz.

S čím se museli vývojáři Vigoru potýkat při přípravě hry pro konzole? Je Captain Toad novým titulem, který prostě musíte mít? A co potřebuje mít hra, aby byla fakt dobrá? Na všechno odpovídáme v novém Questu.

autoři: Jaromír Möwald , Vojtěch Dřevíkovský