Quest: Strategie na konzolích fungují a nebudou lepší než Halo Wars 2

18. únor 2017

Real-time strategie byly po desetiletí exkluzivním krmivem pro myši a klávesnice. Vývojářům se jednoduše nedařilo vymyslet ovládací schéma, které by vyhovovalo i gamepadům, ale pak udeřily Halo Wars.

Konzole a strategie, to bylo dlouhou dobu skoro nemyslitelné spojení. Všechny pokusy o přenesení kdysi velmi oblíbeného žánru na herní krabičky pohořely v té samé disciplíně – ovládání. Ovladač s několika tlačítky a dvěma páčkami pochopitelně neposkytuje takový komfort jako myš a klávesnice s desítkami kláves. Tohle prokletí před 8 lety prolomily až Halo Wars od tvůrců Age of Empires, ale to bylo všechno. Kdo se těšil na příval dalších dobře ovladatelných real-time strategií pro konzole, se dočkal leda tak budovatelského Tropica. Nic dalšího nevzniklo.

Hlad po strategickém válčení teď zase musel zahnat Microsoft. Halo Wars 2 je velký návrat ke strategiím ve stylu Warcraft 3 – jsou tady hrdinové, velmi snadno rozpoznatelné jednotky a taky propracovaná příběhová kampaň plná parádních filmových scén, která by ale mohla být delší. Celá totiž působí jako grandiózní tutoriál, kde se učíte, jak zacházet s jednotkami. Pak ale chybí náročnější mise, kde byste nové schopnosti skutečně využili. Uplatníte je až v multiplayeru. Buď v tom tradičním, nebo v novém Blitzu.

Blitz je reakcí tvůrců na 2 populární herní záležitosti – karty a MOBA tituly. Kromě toho, že v Blitzu komandujete svoje jednotky a snažíte se zničit ty nepřátelské, ještě vykládáte na bojiště karty. Ty mohou vylepšit vaše aktuální vojáky nebo vyslat do boje úplně nové. Balíček těchto karet si budujete podle svého uvážení a existují 2 způsoby, jak nové karty získat – buď budete poctivě hrát, nebo si je koupíte za reálné peníze. Odpůrcům mikrotransakcí se teď ježí chlupy. No a pokud se vám nechce poměřovat síly s dalšími živými hráči, zapněte si klasický skirmish proti umělé inteligenci s vlastními podmínkami a obtížností.

Halo Wars 2 zřejmě není hra, od které by si Microsoft sliboval astronomické zisky – v Americe ji ani nevydává na fyzickém nosiči – ale fanoušek původní hry musí vrnět blahem. Jen vrnět, protože v jádru je dvojka úplně stejná jako jednička. Stejně dobrá. Jedinou opravdovou novinkou je režim Blitz, který však nesedne každému. Navíc mu škodí přítomnost mikrotransakcí. Jinak se Halo Wars 2 nedá nic vytknout, jen máme pocit, že jim „něco“ chybí, a proto dáváme 6 ze 7. Snad to mystické „něco“ objevíme v dalším pokračování.

V novém Questu jsme vyzpovídali Martina Bacha, předsedu poroty ankety České hry roku 2016, jejímž absolutním vítězem se stal Samorost 3 od Amanita Design. Indie rubriku jsme tentokrát věnovali odpočinkovému puzzleru Semispheres. Poslouchejte, podcastujte!

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.