Quest z Los Angeles: Firmy na E3 hrály na jistotu

5. leden 2017

Kdo vyhrál letošní E3? Podle všeho hráči. Ačkoliv na E3 2016 nebudeme vzpomínat jako na ten nejsilnější ročník, ukázaly firmy víc než dost her, na které se hráči můžou těšit. Některé z nich jsme si vyzkoušeli přímo v Los Angeles.

Každý rok je E3 zahájena sérií tiskových konferencí. Tu letos odstartovala EA, která ničím nepřekvapila a zaměřila se na svoje nejsilnější značky. Celá konference EA samozřejmě směřovala k odhalení nových záběrů z Battlefieldu 1 a ten jsme si v LA mohli otestovat. Naše dosavadní pozitivní dojmy se díky hratelné ukázce jen utvrdily. Battlefield 1 působí jako Battlefield 4 převedený do kulis 1. světové války a to je to nejlepší, čeho tvůrci mohli dosáhnout.

Microsoft hned na úvod své konference oficiálně představil konzoli Xbox One S, menší a výkonnější verzi stávajícího Xboxu One. Velký důraz kladl na funkci Play Anywhere, díky které bude možné některé tituly zakoupit pouze jednou a hrát je na Xboxu One i PC. To platí i pro velké tituly jako Gears of War 4, Forza Horizon 3 nebo Halo Wars 2. Tu největší novinku si Microsoft schoval na závěr, když potvrdil existenci 4K verze Xboxu One s kódovým označením Project Scorpio.

Jedním z největších oznámení na straně Sony byl zbrusu nový díl God of War. Ten se z Řecka přesouvá do vod severské mytologie a zdá se, že už nepůjde jenom o extrémně brutální rubačku. Podle vývojářů totiž jednu z nejdůležitějších rolí bude hrát syn hlavního hrdiny Kratose. A nesmíme zapomenout na dlouho očekávaný návrat tehdejšího maskota PlayStationu Crashe Bandicoota. Sony se věnovala také své virtuální realitě PS VR, ale ta v nás nadšení nevzbudila. Jediný pocit, který jsme si ze tří demoverzí odnesli, byla lehká nauzea.

Kromě tiskovek Sony a Microsoftu na E3 proběhly také konference Ubisoftu, Bethesdy a PC Gaming Show. Na těch ale nebylo nic moc zajímavého k vidění. Bethesda sice měla velmi dobrý line-up her – potvrdila nový Quake, Wolfenstein a ukázala víc z Dishonored 2, ale tím by výčet opravdu zajímavých odhalení od největších hráčů v herním průmyslu mohl skončit.

Některé hry potká takový osud, že je vám jich až líto. Učebnicovou ukázkou takové hry je v květnu vydaná střílečka Homefront: The Revolution, která po víc než pěti letech vývoje dorazila do obchodů a spadla obličejem rovnou na chodník. Tak dlouho si ji studia a vydavatelé přehazovali, až vznikl nezábavný a nesourodý slepenec několika ne úplně špatných nápadů. Přitom by ale stačilo málo a nový Homefront by mohla být docela příjemná záležitost.

Ani ústřední zápletka nevypadá na papíře hloupě. V alternativní realitě ovládli svět technologií Severokorejci a pořádně Američany vypekli – prodali jim nespočet kusů vojenské techniky, ovšem se zadními vrátky. Korejci nezaváhali, celou americkou armádu vyřadili a zbyl jenom odboj. Jasně, není to nejchytřejší ani nejoriginálnější námět všech dob, ale řekli byste si, že by to mohla být zábava. Ale není, protože Homefront vůbec není schopen poutavě vyprávět a hlavní i vedlejší postavy jsou až bolestivě nudné.

03651812_2.jpeg

Špatný příběh se ve hře dá tolerovat, když se hra alespoň dobře hraje, jenže on je Homefront i v tomto ohledu slabý jak čaj. Máte k dispozici několik čtverečních kilometrů, kde můžete plnit desítky dílčích úkolů a misí, a to buď metodou nekompromisní střelby, nebo velmi povrchně zpracovaného stealthu, ale proč? Homefront vás nemá čím motivovat.

K tomu všemu Homefront vypadá nanejvýš průměrně, a to jen díky vlastnostem CryEnginu. Na konzolích i počítačích stále trpí problémy s frameratem, sem tam vypadnou některé zvukové stopy a korunu tomu nasazují tragické české titulky. Takže jak asi tušíte, Homefront: The Revolution si nezaslouží ani váš čas, ani vaše peníze. Za nás je to na pouhé 2 body ze 7. Kompletní recenzi si můžete poslechnout v desátém Questu.

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.