S rodiči jsme spojené nádoby, naše nejistota je i jejich nejistotou, říká ředitelka základní školy

22. září 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Monika Dragounová

„Jestli to takhle půjde dál, dojdeme k nějakému interaktivnímu vzdělávacímu portálu, kde se děti budou muset i v případě online výuky aktivně účastnit a vyhledávat informace. Osobně se ale bojím, že se dětem z online prostředí nebude chtít odcházet. Bojím se jejich závislosti na fóru, které není lidské. I když si můžeme na profily psát, jak se strašně milujeme,“ říká ředitelka svazkové školy Panská pole Monika Dragounová.

„Prosím, zkuste neklesat na mysli. Podpořte své děti. Co potřebují nejvíc, je vaše láska a porozumění. Pokud vám učení jeden den nejde, odložte je a zkuste to druhý den,“ psala ředitelka v lockdownových časech v dopisech rodičům. „Měla jsem strach, že se rodiče pokusí všechno stihnout. Přitom měli mimořádnou příležitost jednoduše být se svými dětmi,“ rekapituluje.

Čtěte také

Dragounová uvažuje o rodičích a učitelích jako o spojených nádobách. Informovanost škol o platných pravidlech by podle ní mohla být lepší. „Když nemám dost informací, znejistím učitele, ti pak znejistí rodiče, ti svoje děti,“ dává příklad ze začátku letošního školního roku.

„V distanční výuce odpadla srovnávání, to některým dětem velmi vyhovovalo. Neúspěch, který děti zažívají ve třídě, když se něco nepovede, najednou nebyl. Šanci být úspěšní měli i ti, kteří na to nejsou zvyklí,“ shrnuje ředitelka. Přesto podle ní děti do škol patří.

 „Od učitelů se trochu čekalo, že se na obrazovkách počítačů promění v akční hrdiny výuky,“ říká ředitelka školy Monika Dragounová. Jakou dostává zpětnou vazbu od dětí a proč podle ní patří do hodiny češtiny chemické pokusy? Poslouchejte Houpačky.

Spustit audio

Související