Spravedlivou dávku nenávisti všem. Satira Lov si z nás střílí, některé náboje jsou ale slepé

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Z filmu Lov (The Hunt)

OK3! Trojice správných chlapů tentokrát s želví slzou v mikrofonu zavzpomínala na legendární kanál Československé televize plný zahraničních recyklátů, jehož sláva sice netrvala příliš dlouho, ale v srdcích Aleše, Vítka a Tondy žije díky pořadu Tutti Frutti dál. Podaří se jim obnovit vysílání ve spolupráci s Cate Blanchett?

Odpověď visí někde mezi dvojitou duhou nedávno zesnulého Paula Vasqueze, která podobně jako renesance třetího programu nevěstí nic dobrého. To ostatně naznačuje Aleš i o plánovaném snímku Blossoms Kar-Wai Wonga, jenž je pro něj odkvetlou filmovou květinkou už teď. Zatímco čínský tvůrce má příznivců ve studiu poskrovnu, jeho japonský kolega Hajao Mijazaki nenechává nikoho chladným. „Pedantický psychopat,“ libuje si Aleš. „Puntičkářskej blázen, kterej to drží pevnou rukou, ale zároveň chce být za hodného dědečka,“ přitakává Tonda. Kluci se jeho novinky How Do You Live zkrátka nemohou dočkat. A vzhledem k tomu, že jedinou minutu filmu tvoří ve studiu Ghibli celý měsíc, se možná vůbec nedočkají.

V podobně bezvýchodné situaci jsou i hrdinové snímku Lov (The Hunt), kteří však na rozdíl od moderátorů doslova bojují o přežití. „Lov reaguje na současnou situaci v Americe, můžeme tam číst satirickou rovinu směrem ke zbraním, směrem k fake news, směrem ke korporacím, které takzvaně šíří dobro,“ nastiňuje Vítek s konstatováním, že film není ani tak provokativní, jako spíš zábavný. Podobně neblahý osud jako některé z postav stihl paradoxně i snímek samotný, premiéra musela být totiž dvakrát odložena. „Trefilo se to do těch nejrůznějších střeleb, což je teda v Americe problém, netrefit se do období masový střelby. A tenhle film to odnes, trochu neprávem,“ konstatuje Vítek neveselý osud dílka Craiga Zobela.

„Trump, aniž by film viděl, na Twitteru okamžitě vztahovačně prohlásil, že to je nějaký rasistický produkt liberálního Hollywoodu,“ upřesňuje Tonda i další peripetie, které uvedení snímku provázely. „Teďka ho konečně můžeme vidět v kině, otázka je, jestli o to stojíme. Já říkám, že vlastně ano, jen od toho vůbec nesmíme čekat, že to bude to, co si všichni myslí, že to bude,“ dodává v jinotajích Tonda. „Ten film distribuuje hejt opravdu na všechny strany. Nemůžete ho nařknout, že by fandil konzervativní straně nebo liberálům nebo lidem, kteří mají rádi konspirační teorie. On hejtuje všechny poměrně důsledně,“ shrnuje Aleš. Každému, co si zaslouží – a tak to má být.

Je Lov komentářem k současné americké společnosti, nebo spíš jen trochu zmatečnou krvavou komedií? Stojí za znovuzhlédnutí nový film Elizy Hittman kdykoli, nebo spíš nikdy? Pusťte si Čelisti a vyhněte se lesům, polím, loukám i budovám.