Strach a hnus v Rumunsku. Resident Evil Village jde do akce s východoevropskými mýty

14. květen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Resident Evil Village

Jarda, Šárka a Lukáš mají z herního hororového žánru v posledních letech spíše rozpačité pocity a nejnovější přírůstek do série Resident Evil perfektně vystihuje proč.

Zatímco předělávka dvacet let starého Resident Evil 2 do moderního enginu mezi hráči sklízela ovace nejen za nostalgii a Resident Evil 7 byl zase u fanoušků úspěšný díky návratu k hororovým kořenům, umocněnému kamerou z pohledu vlastních očí, Resident Evil Village (díl osmý, ale ve skutečnosti dvacátý pátý) jako by cílil na milovníky akčních stříleček.

Nepřiznaně rumunská vesnice, nad níž se tyčí majestátní zámek, má hutnou atmosféru. Málokdy ale zvládá svá strašidla skrývat aspoň tak dlouho, aby z nich hráč stihl mít respekt. Zvlášť když ví, že vůči jeho rozrůstajícímu se arzenálu nejsou příliš imunní.

Resident Evil Village se tak sice stále zve survival hororem, po slibném úvodu ale nezůstane příliš strašidelný a hlavní hrdina Ethan jen minimálně zažívá pocit nedostatku. Nábojů i léčivých bylinek se všude válí hromady a políček v dříve miniaturním inventáři má taky spoustu. Minimum prostoru vyniknout tak dostávají spíš působiví záporáci, a vlastně i hráči k tomu, aby se mohli bát.

Trojice moderátorů tak v závěru vzpomíná na sérii Alone in the Dark, která položila základy žánru survival hororů, od kterého se Resident Evil ve své poslední iteraci tolik odchýlil. Minimalistická grafika a zvukové efekty tak paradoxně děsily mnohem víc, než jak se to nedaří Village.

Taky se u moderních hororů už skoro vůbec nebojíte? Pusťte si celý díl Questu, který je anabází do hlubin děsů dávno minulých.

Spustit audio

Související