Talkshow Čelistí: Velký špatný Hradiště s Vítem Klusákem, Janem Vejnarem a Ivou Hejlíčkovou

12. září 2020

Historicky první talkshow Radia Wave pořádaná v epicentru lásky a otevřenosti, na Letní filmové škole Uherské Hradiště, se nesla v duchu fiktivního filmu „Tři kocouři v rozpáleném stanu“. Na dočasném pódiu nedaleko kina Hvězda se vystřídalo několik absolutních nul, jak neváhal poznamenat dobrý hostitel Aleš Stuchlý.

První usedl do propoceného křesla člověk, kterého nikdo nezná. Při zkušební anketě mezi kamarády si režiséra Jana Vejnara jeden respondent spletl s Janem Švejnarem, druhý s Ivanem Vojnárem. Sám Jan se choval na pódiu podle zásady „já je někdo jiný“ a trápil moderátory krátkými a poněkud unikavými odpověďmi, které příliš nekorespondovaly s jeho tvrzením, že u filmu nemá rád distancovanost.

Naštěstí měl Vít Schmarc v záloze tajné eso v podobě otázky na četnost výměny spodního prádla a Prokop Vejda další vypečenou anketu, ve které se lidí ptal, na co by se jich asi tak měl ptát příště. Zatímco respondenti měli na otázku „co vás zajímá/nezajímá“ celkem jasný názor, Jan Vejnar nevěděl  ̶  a  tak ho musel nahradit budoucí oděvní magnát Vít Klusák.

Talkshow Čelistí ve stanu ČRo během Letní filmové školy v Uherském Hradišti

Ten se na horké židli otevřel tak, že by i ředitelka Letní filmové školy Radana Riastar (čte se Rajstár) Korená uronila slzu. Začínající byznys s filmovými mikinami poněkud vytočil jeho kamarády a bývalé slečny a Vít (Klusák, pro pořádek) se cítil jako lovná zvěř. Ochotně zavzpomínal na dobu, kdy mu lidi nenadávali virtuálně, ale honili ho po letňanské louce kvůli vymyšlenému supermarketu nebo po nošovických zelných plantážích po domněle urážlivém dokumentu o korejských autech.

Prokop, kterého nezajímá zelí, auta ani život, přidal několik důsledně autistických vsuvek o vztahu moravského folklóru a moderní hudby, a když talkshow padal řetěz, pohotově ho nahodil insitním rapem o tom, že nechce za muže ševce. Asi nemá rád perlík a verpánek v ložnici.

Aleš Stuchlý a talkshow Čelistí ve stanu ČRo během Letní filmové školy v Uherském Hradišti

Zatímco Vít (Klusák, pro pořádek) stále doutnal oděvní křivdou, usedla vedle něj jako vždy důstojná programová ředitelka Letní filmové školy Iva Hejlíčková a začala svými lakonickými odpověďmi spolehlivě hasit oheň Vítovy (Schmarcovy, pro pořádek, ale Klusák taky dostal) a Alešovy jistoty. Veteránka české žurnalistiky přidala několik krásných historek o populárních figurkách filmové vědy, které si do kina berou stopky, ironickými glosami opatřila všechno a všechny a pak způsobila chaos svým rychlým odchodem, protože si uvědomila, že musí být někde jinde.

Zatímco tento pocit dostávalo více a více diváků, vytáhl Prokop z rukávu ještě závěrečnou anketu a naprosto zmatený Vít (Schmarc, pro pořádek) ve stylu Cimrmanovy hry Záskok po několikáté ukončil tuto komedii jménem Velký špatný. Zlo prohrálo, dobro žije a dojemně pitomá talkshow bude zpět, až pravda a láska zvítězí nad koronou.

Je dokument také film? Připomíná Vít Klusák víc režiséra, nebo obchodníka s konfekcí? A kdo na Letní filmové škole nejvíc lže? Klikněte na „play“ a (ne)budete litovat!

Spustit audio