Teenage emoce, hyper pop a Blízký východ. Jaká hudba z první půlky roku 2021 by vás neměla minout?

28. červen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Olivia Rodrigo – Sour

Půlka roku 2021 je za námi. Jak se promítla v hudbě? O tom nejzajímavějším ze světové i domácí scény jsme si povídali se třemi publicisty: hudebním dramaturgem Radia Wave Alešem Stuchlým, kulturním publicistou týdeníku Respekt Pavlem Turkem a kritikem a publicistou Karlem Veselým. Dozvěděli jsme se, že nejlepší česká nahrávka je od Egypťana a že nejvíc teď trendují teenagerské emoce.

„Schválně volím tohle velký popový jméno a největší hvězdu,“ podotýká Pavel Turek, podle kterého je nejzásadnější deskou posledních šesti měsíců Sour od osmnáctileté hudebnice Olivie Rodrigo. „Mám pocit, že se dotkla něčeho hrozně aktuálního, dobovýho. Baví mě na tom stylová všehochuť, ten post-žánrovej přístup. Zároveň mi tam přijde naprosto revoluční přístup v textech. Je v nich obrovská znalost sebe sama, vhled do vlastních emocí,“ myslí si Pavel.

„Přistihuju se u toho, že jsem spíš singlovej posluchač, takže je pro mě formát alba něčím problematickej,“ svěřil se Aleš Stuchlý, který už samým vybíráním novinek do playlistu Radia Wave propadl rychlé době. Nakonec ale oblíbenou desku našel. „Rád bych vypíchnul album Kids od izraelský zpěvačky Nogy Erez. Moc chytřejších a lepších popových/rapových desek letos neuslyšíte,“ říká Aleš.

Proč je podle Pavla Turka nejlepší domácí nahrávkou poslední doby experimentální výpověď Egypťana Omara El Sadeka? Co nejvíc zaujalo Karla Veselého? Které emoce doprovází životem Aleše Stuchlého? V čem tkví kouzlo norské hudebnice Marie Ulven aka girl in red? A jak zní dekonstruované devadesátky v roce 2021? Poslechněte si celý příspěvek o tom nejlepším, co v hudbě vzniklo za posledních šest měsíců.

autor: Vít Svoboda
Spustit audio

Související