Tip kapely 52 Hertz Whale: Synťáky, starý Dischord a složitá zábavnost

52 Hertz Whale
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 52 Hertz Whale

Bratislavská skupina 52 Hertz Whale, pojmenovaná po nejosamělejší velrybě na světě, dorazila před nedávnem do proskleného studia Radia Wave. Při té příležitosti se podělili o svá hudební doporučení sahající od math rocku po synthpop.

„Chybí mi vážnost v hudbě,“ podělil se kytarista kapely Patrik Nagy, který doporučil modernistického realistu Gabriela Faurého. Vedle něj zmínil ještě math-rockové uskupení Faraquet, které vydalo před dvaceti lety své jediné LP The View From The Tower na washingtonském labelu Dischord. Faraquet spojují post hardcore a math rock a podle Patrika je „ta složitost zábavná“.

Baskytaristu Dominika Fabiana v poslední době nejvíce baví tvorba producenta Devonté Hynese aka Blood Orange, konkrétně album Negro Swan. Hynes spolupracoval se jmény jako FKA Twigs, A$AP Rocky či The Chemical Brothers a na jeho albu se snoubí R&B se synthpopem, ve kterém Dominik cítí „takový newyorský, barevný vibe“. Na podobné vlně jede také hudební tip bubeníka Tomáše Tabiše skladba Somniloquy bratislavského umělce Hyperobject.

Na mix techna a post punku The DSM IV poukazuje kytarista Adrian Krišák. „Našli jsme je úplnou náhodou na Liverpool Sound City a bylo to výborné,“ říká o skupině pojmenované po příručce o mentálních poruchách. Vedle ní ještě vyzývá posluchače k poslechu synthpopové klasiky Tears for Fears.

A u post punku jsme nakonec i skončili. Zpěvák Dominik Prok v poslední době nejvíce poslouchal kapelu The Murder Capital, která minulý rok vydala album When I Have Fears. „Takový drsný kytarový post punk, který se vrací zpět do hry. Děláme vlastně něco podobného, ale využíváme kytary trochu jinak,“ uzavírá Dominik.

Co je podle Dominika Fabiana nejlepší album, jaké kdy slyšel? A ke komu by vlastní tvorbu přirovnal Dominik Prok? Pusťte si Hudební tip 52 Hertz Whale!