V zajetí bahenních riffů. Špína hostí sludgeovou kapelu Rato Triste

Rato Triste
Rato Triste

Slovenských kapel přesídlených do Prahy je poměrně velké množství a nejedna z nich zavítala do Špíny. Tentokrát jsme si pozvali trio Rato Triste, kteří svůj název odvodili od skladby japonských velikánů žánru Corrupted. A protože za sebou mají její členové i grindcorovou minulost, střídalo se tempo playlistu od frenetických nářezů po lezavou temnotu. A došlo i na cover Lynyrd Skynyrd.

Rato Triste fungují kolem dvou let, nedávno vydali vlastním nákladem demo. Původně mělo mít pouze digitální podobu, ale do studia nám přinesli i kazetu. Bavili jsme se tak o tom, jak moc je kazeta mrtvé médium, jaké má výhody i nevýhody a především jak moc sluší její zvuk jejich bažinatým, extrémně pomalým riffům. V Rato Triste se potkali dva členové z grindcorových Controlled Existence, jestli se jednalo o nutkavou potřebu to tak trochu zklidnit, se můžete dozvědět v rozhovoru. Doplňuje je Erik, který hraje v další z mála českých sludgeových kapel – Blues For The Red Sun – a především vystupuje sólově se svým noisovým projektem Drén. Dostali jsme se tak poměrně pod povrch hraní na krabičky i všelijaký kovošrot a celé to zakončili expedicí do hlukových krajin českého dlouhohrajícího kultovního industriálu spolu s kapelou Paprsky inženýra Garina.

Neřešili jsme ovšem pouze kapelu a novou nahrávku. Rato Triste jsou spolu s dalšími kolektivy i jednotlivci zaangažovaní v úzce žánrově zaměřeném festivalu Eternal Noise Misery. Letos v dubnu se totiž v pražské Eternii chystá druhý ročník, a nás tak zajímalo, jak vůbec k nápadu uspořádat takovýhle festival došlo a na co se můžeme těšit.

Odchází lidé ze sálu během koncertů Rato Triste? A jaké to je, když po letech hraní sypaček přesedláte na pomalý sludge? A jak moc mají kluci rádi japonskou kapelu Corrupted? Poslechněte si celou Špínu!