Všichni šli na Clubhouse. Vzestup a pád tlachací aplikace v memech

1. březen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Fenomem a jeho moderátor Karel Veselý

Nejdříve tam chtěli být všichni, ale pozvaní byli jen influenceři a celebrity. Teď už sem může skoro každý, ale už to nikoho moc nezajímá. Aplikace Clubhouse pobláznila internet a samozřejmě zaujala i tvůrce memů. Když zájem o ni začal pomalu opadat, je nejvyšší čas ohlédnout se po nejlepších internetových vtipech, které po ní zůstaly.

Dostat se na Clubhouse bylo jako vstoupit do VIP klubu a právě zdání exkluzivity se týkala první vlna memů, které si všímaly – abychom trochu změnili hlášku z filmu Klub rváčů –, že první pravidlo Clubhouseu je hlavně o něm všude mluvit. Následná twitterová a tiktoková výzva #ClubhouseChallenge si pak střílela z řečníků a jejich pocitu důležitosti. Graficky kopírovala rozhraní aplikace a nejčastěji parodovala prázdné tlachání a zašmodrchané výpovědi, které vlastně nic nesdělují.

Teď to už ale vypadá, že zájem o pokec se zakladateli startupů a internetovými miliardáři se pomalu naplnil, a memeři teď ironicky sdílí screenshoty pozvánek, které mají ve schránce, ale nemají je už komu dát.

Clubhouse se možná otevře i pro uživatele Androidu, kteří zatím jen smutně koukali přes mříže ventilace – jako Sépiák v nové verzi slavného memu ze Spongeboba. Ale je také dost dobře možné, že hype je u konce a teď přijde úprk na nějakou novou cool aplikaci.

Poslechněte si aktuální vydání rubriky Fenomem a dozvíte se, proč si internet utahoval z návštěvníků aplikace Clubhouse a jestli za tím náhodou nebyla i trochu závist. Proč se o něm tak mluvilo a co s tím měl společného Elon Musk? A jaký je vlastně rozdíl mezi Clubhousem a Klubíkem Mickeyho Mouse?

autor: Karel Veselý
Spustit audio