Začínali jsme po kavárnách, kde jsme si pouštěli písničky z mobilu. S Martyynou o klubových akcích i live shows
Pražská producentka Martyyna vydala v prvním pandemickém roce nahrávku Awaken u spřáteleného pražského kolektivu BCAA, její jméno ovšem můžete znát i ve spojení s djským kolektivem Blazing Bullets či jako jednu z pořadatelek klubových večírků KSK. Loni odehrála první live shows a letos se objevila na EP s keňským producentem Slickbackem či na benefiční kompilaci 4UA. Špína tak dostala nabito a pozvala si ji do studia.
„Djská kariéra začala tak, že jsme se s mojí nejlepší kámoškou Julií Hrnčířovou ostříhaly na mikádo a pojmenovaly se Mikado Djs,“ popisuje se smíchem hned v úvodu Špíny pražská djka a producentkta Martyyna úplné začátky svých aktivit. Mezi prvními totiž byl vznik zatím neukončeného řetězce klubových večírků KSK, díky kterému postupem času začala sama hrát – ať už ve zmíněném duu, kdy se jednalo podle jejích slov především o divokou pouštěčku, anebo posléze pod vlastním monikerem v rámci djského kolektivu Blazing Bullets.
Po hromadě mixů se postupně dostala až k vlastní producentské tvorbě, výsledkem bylo předloňské EP Awaken. Na něm při své experimentální elektronické cestě pracuje s chaosem i dekonstrukcemi a nalezneme na něm mimo jiné klasické čínské strunné nástroje (ghuzheng, erhu) i vlastní vokál. Kromě ukázek právě z Awaken jsme si s Martyynou pustili i její aktuální singl Fearless z kompilace 4UA pražského labelu Unizone, který nejlépe ilustruje, kam se její tvorba rychle ubírá. Prozradila nám totiž, že v současnosti pracuje na debutové dlouhé desce.
Jak se dává dohromady dramaturgie jednotlivých večírků a jak moc pro ně byly důležité prostory, kde se akce odehrávaly? Kdy si uvědomila, že chce vyprodukovat vlastní nahrávku? Jakým způsobem se do její tvorby propisuje práce jako architektky a její časté studijní cesty do Asie? Jak se v rámci elektronické tvorby shání label, kde své věci vydat? Proč je lepší nakonec použít svůj vlastní vokál? A jak je na tom s nervozitou při živém hraní? Poslechněte si celou Špínu ze záznamu!
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka