Zemřel Erik Wunder a zanechal zprávu, že ten nejpřísnější metal obvykle vychází z reality
Americká kapela Cobalt ukázala cestu k opravdu nekompromisnímu metalu mnohým, kteří od žánru nutně nepotřebují jakoukoliv formu stylizace či eskapismu. Když teď hudebník Erik Wunder ve dvaačtyřiceti letech zemřel, vyplývá znovu na povrch nejen jeho nepostradatelnost v rámci americké metalové scény, ale i hloubka stopy, kterou za sebou zanechal.
Cobalt svou dráhu završili v roce 2016 mimořádným albem Slow Forever, Wunder poté věnoval energii darkfolkovému projektu Man’s Gin – a temnota ho provázela i zde. S labelem Profound Lore úzce spjatý muzikant skládal lamenty, jaké dnešní doba potřebuje, a jaké vcelku přirozeně vyvolává.
Nového, už desátého alba se brzy dočkáme od Marissy Nadler. Nahrávka New Radiations znovu oživuje duchy americké gotiky – a je to možná právě jejich přítomnost, která vede k asociacím její hudby s poetikou seriálu Temný případ. U těchto paralel to ale zdaleka nekončí, Marissa Nadler je vynikající vypravěčka a nezaměnitelná hudebnice, jež trochu starosvětskou obraznost přenáší do současnosti. A po letech se navíc vrátí i do smíchovského klubu MeetFactory, kde s novým albem vystoupí 25. listopadu.
Může hudba zakletá v lo-fi black metalu způsobovat euforii? Co čekat od nové desky Marissy Nadler? A hlavně – jaké dědictví po sobě zanechal Erik Wunder?
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka