Životy jezdců jsou bezpečnější, říká bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher

17. březen 2019

„V jeden moment jsem se rozhodl, že závodit dál nebudu, protože jsem si to už neužíval.“ Tak bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher v rozhovoru pro Radiožurnál vysvětluje důvody, proč mu závodění nechybí. Jak ale sám říká, u motoristických sportů zůstává dál.

Ralf Schumacher v současné době organizuje svůj vlastní tým, a snaží se přitom pomáhat mladým jezdcům jít správným směrem. „Když vyhrají, je to jako kdybych vyhrál sám,“ vysvětluje.

Redaktor Matěj Skalický se během rozhovoru vrací i k novému bezpečnostnímu systému Halo, který chrání řidiče před nárazem. Nachází se nad hlavou jezdce v kokpitu a vypadá jako svatozář. Prvek ale vyvolal rozporuplné debaty.

„Cokoliv, co dělá Formuli 1 a závodění bezpečnější, je vítáno. Pamatuju si, když jsem začínal, neměli jsme ani opěrku hlavy,“ vzpomíná Ralf Schumacher.

Pochvaluje si také, že nový systém Halo bude zavedený od příštího roku i ve Formuli 4.

„Životy našich jezdců jsou tak o hodně bezpečnější, a to samé platí i pro jezdce Formule 1. Pokud to někdo chce kritizovat, měl by nejprve přijít s lepším řešením, nebo ti lidé mají raději mlčet,“ zdůrazňuje.

Schází zvuk motorů

Ralf Schumacher také souhlasí s tím, že v závodech dnes chybí zvuk motorů, který vytvářel specifickou atmosféru. S technickými možnostmi ale podle něj existuje způsob, jak zvuk vrátit zpět.

„Auta jsou dnes opravdu sofistikovaná a krásná, když je srovnáte s dobou, kdy jsem závodil. Jsou opět širší, mají větší pneumatiky, to je všechno hezké. Ale zvuk je podle mě průměrný,“ říká.

Motoristický novinář Luděk Hubáček přibližuje novinku ve Formuli 1: Přítlačná křídla budou mít jinou aerodynamiku a nebudou vytvářet větrnou bublinu, za kterou se nadalo jet. Těsnější závod nyní bude zajímavější a atraktivnější.

autoři: Matěj Skalický , prh