Na Litoměřicku skončila rozsáhlá oprava trati mezi Lovosicemi a Českou Lípou. Vlaky tam teď mohou jezdit rychleji

30. listopad 2022 18:06

Železničáři dokončili obnovu železniční trati Lovosice – Česká Lípa. Opravy stály téměř miliardu korun. Vlaky teď v tomto 45 kilometrů dlouhém úseku mohou jezdit rychleji než dřív. Na trati se zvýšila také bezpečnost.

Rekonstrukce, která začala loni v listopadu, s sebou přinesla řadu změn. Nový je železniční svršek i spodek – tedy koleje i podloží, na kterém leží. S tím souvisí i zvýšení rychlosti vlaků. Na trati teď mohou místo původních 60 jezdit až 100 km/h.

Modernizací prošla spojovací a zabezpečovací zařízení. Přestavěná byla celá stanice v Žalhosticích, kde vznikla bezbariérová nástupiště, stejně jako v Trnovanech.

Nově se bude po trati jezdit rychleji a bezpečněji

Přejezdy, které byly dříve nepřehledné, teď stavbaři rozšířili nebo upravili, aby byly i bezpečnější. V Žalhosticích a na horním nádraží v Litoměřicích jsou nově kamerové systémy, které dohlížejí na pohyb cestujících. Opravy se dotkly také pěti mostků a 23 propustků.

V Žalhosticích je také na trati nainstalované nejmodernější staniční zabezpečovací zařízení ESA-55. To bude dálkově ovládané z nově vybudovaného dispečerského pracoviště v Lovosicích.

Termín dokončení rekonstrukce železniční trati Lovosice – Česká Lípa se podle Správy železnic posunul o pět týdnů. Původně měl být provoz obnovený už 4. srpna.

Podle mluvčí Správy železnice Nely Eberl-Friebové dostali železničáři finanční prostředky pro opravu v jiném než v původně předpokládaném termínu. Tím se posunulo i výběrové řízení na zhotovitele a následné podepsání smlouvy. Kvůli zpoždění oprav v navazujícím úseku Liběšice-Úštěk se proto vlaky na trať vrátily až 18. září.

Spustit audio

Související