Otázky na vedení Mostu mohou lidé místo přes Facebook posílat přes web. Chystá se i mobilní aplikace

29. leden 2019

Mostecká radnice přestala komunikovat s občany na sociálních sítích. Diskuse prý často byla vulgární a nevedla k řešením. Místo toho jsou na webu města nové formuláře, pomocí kterých mohou lidé posílat své otázky.

Město plánuje také přístup k informacím přímo z mobilu. Podle mostecké opozice je to ale málo.

„Ta stránka byla zřízena na začátku minulého roku, byl to, dle mého názoru, předvolební projekt. Teď je po volbách, tak už je názor občanů asi nezajímá,“ říká opoziční zastupitel za Piráty a Zelené pro Most, Adam Komenda.

Mluvčí mosteckého magistrátu Alena Sedláčková oponuje tím, že lidé mohou nově oslovit vedení města prostřednictvím formuláře na webu města. K tomu Most plánuje zprovoznění mobilní aplikace, která umožní komunikaci jak města s občany, tak občanů s vedením Mostu.

Podle opozičního zastupitele Adama Komendy je to stále nedostačující: „Řešením by bylo samozřejmě ponechat formulář v aplikaci, ale obnovit i facebookovou stránku., Myslím si, že město by ve 21. století mělo komunikovat co největším množstvím komunikačních prostředků.“

Vedení Mostu prostřednictvím mluvčí Aleny Sedláčkové oponuje, formulář na webu města je dostačující a občan má možnost zeptat se na cokoliv.

Výhoda chystané aplikace by měla být i v tom, že město bude komunikovat s konkrétní skupinou obyvatel.

„Ta aplikace umožní cílit to i na skupinu lidí – buď podle adresy, bude například někde probíhat blokové čištění, tak pošleme tu informaci jen té skupině lidí, kterých se to týká. Nebo podle preferovaných zájmů, takže budeme moci vygenerovat skupinu, například, seniorů, rodičů s dětmi, nebo třeba pejskařů,“ vysvětluje mluvčí Mostu, Alena Sedláčková.

Mobilní aplikaci chce Most uvést zprovoznit v průběhu tohoto roku.

autor: jbe
Spustit audio

Související