Pochvaly nebo odsouzení, kterým chybí argumenty. Současná divadelní kritika se mi moc nelíbí, říká teatroložka Tatjana Lazorčáková
„Divadelní kritik by si měl divadlo zkusit na vlastní kůži. I u nás na fakultě si každý ročník zakládá svůj soubor,“ říká teatroložka z Katedry divadelních a filmových studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého Tatjana Lazorčáková. S divadlem vyrůstala, po akademické dráze nikdy netoužila. Chtěla být totiž herečka. Jaká byla její profesní cesta a proč se na inscenace, kde hraje její dcera Veronika, chodí dívat i třikrát? Ve Vizitce se ptal Aleš Spurný.
Související
-
Amatérské divadlo nesvazují plány, na dění reaguje pružněji než profesionálové, říká teatrolog
Michal Zahálka je vystudovaný divadelní vědec, v současné době se ovšem věnuje zejména překládání textů pro divadlo a o divadle z francouzštiny a angličtiny.
-
Zapněte si telefony, divadlo Laterna magika začíná. Radim Vizváry chce nalákat mladé publikum
Celý profesní život strávil na volné noze se spolupracovníky, které si vybral. Od ledna se ale pro mima, režiséra a choreografa Radima Vizváryho leccos změnilo.
-
Dva tisíce let staré hry jsou aktuální, jako kdyby neexistoval pokrok, říká David Prachař
O dvacetiletém angažmá v Národním divadle mluví jako o hraní ve filharmonii, rovnováhu si ale udržuje účinkováním v komorních souborech JEDL a Verze.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka