Železničáři chtějí začít modernizovat trať mezi Litoměřicemi a Děčínem do 6 let
Modernizace trati mezi Litoměřicemi a Děčínem má stát víc než 9 miliard korun. Železničáři s ní chtějí začít zhruba do 6 let.
Správa železniční dopravní cesty ale musí nejdřív pro úsek mezi Střekovem a Děčínem získat kladné posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
„Vymění se koleje, výhybky, obnoví se odvodnění, mosty, skalní svahy se ochrání proti padání úlomků. Zabezpečovací zařízení se nahradí moderní, elektronické s evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS. Zrekonstruuje se i trakční vedení a napájení,“ vypočítává penzum oprav Marek Iliaš ze SŽDC.
Někteří lidé z ústeckých Olšinek ale nesouhlasí s navrženými protihlukovými stěnami. Podle nich by zdi zastínily jejich domy a uzavřely by okolí. SŽDC ale argumentuje nutností zdí kvůli dodržení hlukových limitů.
Související
-
Stát zřejmě neobnoví železnici mezi Lovosicemi a Teplicemi
V roce 2013 poškodil železniční trať mezi Teplicemi a Lovosicemi sesuv půdy. Místo vlaků už tak téměř pět let jezdí autobusy. A pravděpodobně to tak už i zůstane.
-
Vysokorychlostní železnice do Drážďan, Mnichova, Vratislavi a...
Praha se možná dočká čtyř vysokorychlostních železničních koridorů. Vést by mohly do Drážďan, Mnichova, Vratislavi a na Brno a dále do Rakouska. Vyplývá to z dokume...
-
Kvůli posunuté trati je uzavřená železnice na Modlavu na...
Až do odvolání je uzavřená tzv. Moldavská dráha na Teplicku. Výluka platí pro vlaky v úseku Osek–Moldava. Trať je neprůjezdná kvůli posunutým kolejím a opěrné zdi. ...
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Politolog: Napnelismus ve slovenské společnosti bude trvat. Klíčem k uklidnění jsou dva prezidenti a církve
-
Příběh Roberta Kaliňáka: z politického důchodce ve vazbě se během dvou let stal zastupujícím premiérem
-
‚Syna jsem našla ležet zbitého na toaletách.‘ Když škola říká, že šikanu nemá, je to začátek problému
-
Čechům chybí trpělivost. Když chce hráč z univerzity do NHL, bude ho to pár let stát, říká Michaelis