Mám rád vápencové lomy, jsou plné vrstev a změn, říká malíř Jan Poupě. Od krajiny se posunul k abstrakci, inspiruje ho i Le Corbusier
Jan Poupě si oblíbil autory 19. století i krajinomalbu a na AVU měl neustále po ruce notes, kam jednoduché krajiny skicoval. Neuspokojilo ho to, a tak se přiklonil k abstrakci, která mu krajinné proměny pomohla syntetizovat. O barvě se toho hodně naučil od stejně introvertního učitele Jiřího Sopka, prostorovou tvorbu mu zase pomohly rozvinout zahraniční stáže. Co je to meteorologický drak, využívaný k focení? Dozvíte se z Vizitky, kterou moderovala Markéta Kaňková.
Související
-
Jezdil jsem stopem, spal na nádraží a hltal renesanční malbu, říká malíř Jiří Štourač
Když v 80. letech opustil u břehu Jaderského moře skupinu, s níž vyrazil na drahý zájezd do Itálie, průvodkyně si myslela, že chce emigrovat. Na AVU tehdy studoval malbu.
-
Inspiruje mě valašská ráznost, Nietzsche i existenciální horory, říká malíř Jan Vytiska
Barvy, rituály, valašský folklór, smrtka, kozlíci i krásné dívky – panoptikum typické pro obrazy v Praze narozeného a v Ostravě vystudovaného výtvarníka Jana Vytisky.
-
Nemám rád radikální změny. Rukopis jsem si našel už na škole, říká malíř Jakub Hošek
Být dostatečně starý na to, aby měl co předávat dál, ale zároveň být dostatečně mladý na to, aby si rozuměl s o generaci mladšími studenty.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.