Dronění i hlas jako ultimátní nástroj. Pusťte si očekávanou desku Postalgia zpěvačky Kataríny Málikové

Katarína Máliková

Slovenská zpěvačka Katarína Máliková vydává pod značkou Slnko Records svou druhou a dlouho očekávanou nahrávku Postalgia. Hudebnice, známá dříve především pro pohrávání si s world music a slovenským folklórem, se na Postalgii ovšem vydává nečekaným směrem. Poslechněte si, jak její novinka zní, v exkluzivní premiéře.

Katarína Máliková, držitelka hned tří cen Rádiohláv, udělovaných slovenským Rádiem FM, za svou debutovou nahrávku Pustvopol, na novince radikálně vykročuje ven ze své komfortní zóny. Postalgia vznikala především v domácím studiu, které si zpěvačka zařídila. A naplnila jej novými nástroji, začala experimentovat se zvuky, syntezátory, drony a pochmurnými aranžemi. Především ale začala ještě intenzivněji pracovat se svým hlasem, který je alfou a omegou její nové, křehké a temné nahrávky. 

Sama autorka svůj rozchod s world music a zahození jakéhokoliv konceptu popisuje poměrně jasně: „Ústrednou témou už nie je žiadny koncept, iba subjektívne prežívanie svojho života – neprikrášleného, no krásneho v jeho šialených kontrastoch. V jeho krutej surovosti, aj tej najkrehkejšej nehe.“ Postalgia je totiž především smutným albem, vyprávějící o tom, jak mladé ženě v devětadvaceti letech skončilo dětství, i díky konfrontaci se zklamáním, smrtí blízkých i tvrdou realitou života jako takového.  

Máliková pokřtí nahrávku koncem listopadu v bratislavském Majestic Music Clubu za doprovodu kapely Longital, v následujících týdnech pak bude k vidění například v Prešově, Trnavě či v Martině. Pražské publikum si Postalgii naživo může poslechnout v lednu v Paláci Akropolis.

Katarína Máliková