Floex: Před nahráváním se SOČRem jsem byl orchestrální panic

14. listopad 2018

Den po křtu v pražské MeetFactory odehrála trojice Tomáš Dvořák aka Floex, Tom Hodge a bubeník Jakub Tengler tři skladby z letošní desky A Portrait of John Doe také v našem studiu. „Virtuální orchestr dneska zůstal v kufru,“ glosoval Floex aktuální koncertní podobu, při které je Symfonický orchestr Českého rozhlasu přítomný na pódiu prostřednictvím projekcí na balóny levitující nad ním.

Spolupráce na současné živé verzi skladeb z letošní desky začala v létě 2017 a po prvním koncertu, kterým bylo loňské zářijové vystoupení se SOČRem, se Floex s Tomem Hodgem soustředili na uzpůsobení jednotlivých písní do takové podoby, aby je mohli plnohodnotně odehrát ve třech. „Na začátku jsme si mysleli, že bez orchestru to zahrát ani nepůjde, že je nereálné to zredukovat jen na tři lidi. Pak se k tomu navíc přidal zážitek se samotným orchestrem, kdy jsme některé party ještě připisovali,“ vysvětluje Floex s tím, že transformace celého projektu do tříčlenné kapely byla docela náročná.

Tomáš Dvořák aka Floex, bubeník Jakub Tengler a Tom Hodge

Pro Tomáše Dvořáka to, na rozdíl od Toma Hodge, byla zároveň první zkušenost s orchestrem. „Já spolupracuji s orchestry docela často, tedy ne na pódiu, ale ve studiích. Nahrávám hudbu pro film nebo televizi,“ vysvětluje Tom Hodge. A Floex za něj dodává: „Tom už skládal hudbu mimo jiné pro balet a aktuálně dokončil velký soundtrack pro seriál BBC McMafia.“ Do konce roku trojici ještě čeká i zahraniční hraní v Moskvě, Petrohradu a Londýně a v lednu 2019 se představí také na holandském showcaseovém festivalu Eurosonic v Groningenu.

Plánují Floex a Tom Hodge do budoucna nějakou další spolupráci? Na čem Tomáš Dvořák bude pracovat v příštím roce? Poslechněte si celý rozhovor a také tři písně, které trojice odehrála živě ve studiu!