Franz Ferdinand odmítli tučný balík z reklamy

4. květen 2006

Některé české rádoby celebrity žijí pouze z peněz, které utrží za účinkování v reklamě. Ale i někteří přední umělci v hudebním světě se někdy rozhodnou spojit své jméno s určitou značkou a trochu si tak přilepšit. Skotští Franz Ferdinand se do globálního kolotoče zapojit nechtějí.

Britská kapela má totiž své zásady. Tahle indie rocková čtveřice z Glasgow nedávno odmítla účast na americké reklamní kampani na nejmenovaný produkt, přičemž rozpočet kampaně přesahoval padesát milionů dolarů, takže by chlapci určitě nepřišli zkrátka.

Jak se vyjádřil zpěvák Alexander Kapranos, nabídku odmítli kvůli svému osobnímu přesvědčení a ztracených peněz nelitují: "Prostě poznáte, když děláte věc, která je špatná. A jak bychom do něčeho takového šli, byli bysme ztraceni. Takhle se uvnitř cítíme mnohem líp."

Žádný problém s prací v reklamě ovšem nemá třeba Jack White z americké sourozenecké kapely White Stripes. Před nedávnem podepsal smlouvu s výrobcem slavné hnědé limonády a zavázal se tak složit exkluzivní písničku pro jejich novou reklamní kampaň. Jiný americký zpěvák, a sice lamač ženských srdcí Lenny Kravitz, zase napsal písničku nazvanou Breathe pro letošní reklamní kampaň známého švédského výrobce vodky.

Co se taneční scény týče, není práce v oblasti reklamy ničím neobvyklým. Kromě samozřejmé propagace určitých značek DJské techniky se producenti a DJs pouštějí i do vzdálenějších vod. Například techno velikán Carl Cox pomáhá propagovat nizozemskou leteckou společnost a francouzský DJ David Guetta zase propůjčil svou tvář (tedy spíš vlasy) propagaci jistého tužícího gelu.

Najdou se tady ale i ti, kteří tvrdí, že by své jméno ani hudbu nikdy s reklamou nespojili - jako třeba breakbeatový mág Adam Freeland.

00392536.jpeg
Spustit audio