Grundfunk přináší vzpomínku na Betty Davis
Ve vysílání jsme mimo jiné připomněli osobnost a tvorbu Betty Davis, která minulý týden zemřela. Málokdo tak dobře definoval žánr a zároveň tak předstihl dobu - čest její památce.
Prvního dubna se dočkáme druhého sólového alba Persistence, za nímž stojí producent a muzikant Daniel Maunick. První single z něj se jmenuje Illusions a tím jsme i otevřeli vysílání.
Druhým do páru otvíráků byl nový single The Take Off od The Mighty Mocambos, který má dvě části - aby se hezky vešel na sedmipalec, na kterém si jej můžete pořídit. My jsme vám je naservírovali obě.
V posledních měsících se moc nestíháme věnovat připomínkám slavných muzikantů, kteří nás opustili. Na Betty Davis, která zemřela 9. února, jsme ale vzpomenout museli. Málokdo tak dobře definoval žánr a zároveň tak předstihl dobu, až za to ve své době nebyl po zásluze odměněn. Až v posledních letech se to naštěstí změnilo, a tak není divu, že máme sociální sítě v těchto dnech zaplavené reakcemi muzikantů, pro které byla vzorem. Tu nejpodstatnější část její diskografie najdete k poslechu tu:
K soulovému pojetí s rozmáchlými orchestracemi evidentně v posledních letech přičichla Joss Stone - protože právě taková je i její aktuální deska Never Forget My Love, se kterou jí producentsky pomohl Dave Stewart.
Pravidelná rubrika Groove Window dnes představila původem bahamskou zpěvačku, jež vystupuje pod svým křestním jménem Brettina. Poslechnout její tvorbu si můžete třeba tady:
Dnes se více než jedna ukázka z alba Starfruit od Moonchild do vysílání nevešla, ale to nevadí, letos se jim budeme ještě věnovat. To proto, aby na jejich zářijový koncert v pražském Paláci Akropolis nikdo nezapomněl dorazit.
Playlist dílu najdete tady.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.