Hudební vydavatel Lukáš Rychtařík: Alba jsou mrtvá, lidé poslouchají dobrou písničku pořád dokola

1. květen 2018

Majitel hudebního vydavatelství Championship Music a jeho umělecký šéf Lukáš Rychtařík byl dalším hostem pořadu Kompot Radia Wave. Se svými klienty, jako jsou Ben Cristovao nebo Annet Charitonová, hledá nové způsoby, jak dostat hudbu k mladým fanouškům v době, kdy se CD už tolik neprodávají. Povídali jsme si o tom, jak se hudební trh za posledních deset let změnil, v čem dělají čeští interpreti podle něj nejčastější chybu a které české hudební ceny by zrušil.

Šestatřicetiletý Lukáš Rychtařík pochází z rodiny hudebních vydavatelů – jeho otec František Rychtařík spoluzaložil v roce 1990 firmu POPRON. „Tam to pro mě všechno začalo,“ vzpomíná a přiznává, že v začátcích jeho vlastního podnikání mu jméno otce hodně pomohlo. Ten byl v hudebních kruzích známý už od sedmdesátých let, kdy zásoboval československý černý trh populární hudbou ze Západu, která tu byla zakázaná.

Championship Music vzniklo před třinácti lety, původně jako indie label. Dnes zastupuje hrstku umělců, některé alternativnější, jiné vyloženě komerční. Nejsilněji je spjatý s Benem Cristovao, který se víc než na klasických rádiích poslouchá na streamovacích službách, YouTube nebo přes QR kód na tričkách. Právě nové způsoby distribuce Lukáše Rychtaříka zajímají ze všeho nejvíc.

Které ceny by Lukáš Rychtařík zrušil – Anděly, nebo Slavíky? Co si pustí hudební manažer, když je doma sám? Proč ukončil spolupráci se Sharlotou? Jakou nejhorší zkušenost zažil jako manažer? Vydá Annet Charitonová EP, nebo zase jenom singl? Poslechněte si celý rozhovor v pořadu Kompot Radia Wave.

Spustit audio