„Jak si to holky domluví, tak to mají,“ říká mentorka pro technicky zaměřené studentky

19. leden 2016

O svém mentoringovém programu mluvila v odpoledním On Air s úsměvem doktorandka Kateřina Cidlinská ze Sociologického ústavu. Sama je koordinátorkou jednoho z nich pro studentky středních škol se zájmem o studium vysoké školy technického zaměření.

„Mentoring v podstatě znamená vedení méně zkušené osoby více zkušenou osobou. To, že jsme se zaměřili na středoškolačky, je pro naše Národní kontaktní centrum – gender a věda novinka, byť se tím zabýváme už od roku 2009. V technických vědách totiž schází už ty magisterské, inženýrské a bakalářské studentky a my si řekli, že nejdřív musíme ty holky podpořit, aby na ty obory vůbec chodily.“

Kateřina Cidlinská v rozhovoru popsala, jak takový program vypadá v praxi, kdo jsou samotné mentorky a proč je pro budoucí mentees /studentky, které se do mentoringu rozhodnou zařadit/ výhodné se do programu zapojit.

„Holky se nemusí bát, že by to bylo jako ve škole, že jim někdo udělá nějaký plán a budou se muset splnit všechny body. Je to tak, že mentorka své mentee nabídne, co všechno jí může ukázat, jestli ji může vzít do terénu nebo laboratoře, podle toho, co který obor skýtá, a holky se pak samy domluví, co je zajímá a co také mohou stihnout. Navíc je fajn, že pokud holky pak opravdu složí přijímačky a nastoupí do prváku, je příjemné, že na škole mají někoho, na koho se mohou v případě potřeby obrátit.“

Zapojit se do programu můžete i vy, pokud vás láká studovat nějaký obor technického zaměření, přihlášky do šestého ročníku mentoringového programu pro rok 2016 jsou otevřené až do 24. ledna tady.

Spustit audio

    Více z pořadu

    Mohlo by vás zajímat

    E-shop Českého rozhlasu

    Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

    Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

    jak_klara_obratila_na web.jpg

    Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

    Koupit

    Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.