Mixy týdne #47: Battista, Deadboy, Matrixxman
Vedle společného mixtapu Deana Blunta a Arcy, o němž byla řeč již v úterý, přinesl uplynulý týden opět množství kvalitních mixů. Mimořádně různorodý, ale velmi ucelený podcast pro klub Städlin představil italský producent Battista, bez beatů a se skvělým experimentálním uchopením Drakeovy skladby Fireworks pak přichází londýnský Deadboy. Pozici jednoho z nejlepších a nejméně rigidních současných techno producentů a DJů pak v mixu pro magazín FACT potvrzuje Matrixxman.
K většině tvorby doposud nepříliš známého italského producenta Battisty, nyní sídlícího v Berlíně, není zcela jednoduché najít si cestu. Jeho tracky, které vznikají většinou ve spolupráci s dalšími producenty okolo Battistových labelů Uaudio a Sperimentazioni Sonore, jsou často arytmické a neprůhledné skrz zdánlivě nikam nevedoucí modulace. Zatímco se zdá, že experimenty již zastírají bezradnost a samoúčelnost, Battista trpělivě buduje moment, kdy se prvky sloučí dohromady, a s přispěním chytlavých motivů tracky dospívají do chaotické extáze.
Po letošním EP The Bridge ve spolupráci s producentem EMG pro prominentní label Trilogy Tapes se Battista postaral o další a žánrově znovu zcela odlišný mix, tentokrát pro římský klub Städlin. Italský producent zde opět ukazuje svou šíři záběru, když se přes úvodní půlhodinu obskurních bezčasých skladeb dostává postupně až k raveu, garage či současné klubové tvorbě. Na ploše necelých 90 minut přitom mixtape dokáže přesvědčivě udržet pohromadě.
Přestože se Drake přednedávnem postaral o mixtape složený téměř výhradně ze svých tracků či kolaborací, nejlépe s tvorbou torontského (téměř) rappera v mixu za poslední dobu naložil londýnský producent Deadboy. Ten se ostatně před pěti lety dostal do většího povědomí právě díky remixu Drakeovy skladby Fireworks, jejíž famózní zpomalenou verzí otevírá i své nejnovější vydání pořadu na rádiu NTS.
Fireworks Special se kompletně obejde bez beatů a londýnský producent zde pootevírá dveře svým nejrůznějším hudebním vlivům. Mixtape s téměř vánoční atmosférou je uzavřen v zaechované bublině a Deadboy neznatelně přechází mezi sentimentálními baladami, současnými ambientními skladbami, kázáním Lila B či meditativnějšími polohami současného grimeu a klubové elektroniky.
Deadboy (Fireworks Special) - 5th November 2015 by Nts Radio on Mixcloud
Na první pohled si těžko představit producenta, jehož tvorba více nezapadá do klišovitých představ o prosluněném hippie San Francisku. Temná, až děsivá produkce Matrixxmana, jedné z nejvýraznějších postav současného techna, je ale přitom podvratně hravá a uvolněná. Podobné škubání mezi dvěma zdánlivě neslučitelnými polohami zažívá sanfranciský producent i v rámci svého žánru, který je v současnosti zahlcen jednotvárnou, předvídatelnou a těžkopádnou tvorbou a přílišnou sebedůležitostí.
Matrixxman, jenž letos debutoval s vynikajícím albem Homesick, naopak i na aktuálním mixu pro magazín FACT vystihuje nejlepší prvky z obou vln techna. Z té současné si zachovává nekomplikovanost a přístupnost, na tu první z přelomu tisíciletí pak odkazuje nejen formálně – použitými tracky od Roberta Hooda či Johannese Heila a vyšším BPM, ale i velkou mírou neuspořádanosti, neobroušenosti a otevřenosti na celé stopáži.
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.