Čelisti: robotí jiu-jitsu, rybí spřežení a Optimus Prime

Z filmu Roma, režie Alfonso Cuarón
Z filmu Roma, režie Alfonso Cuarón

Adventní díl Čelistí vytvořilo hned šest moderátorů, kteří se společně podívali na Aquamana, Spider-Mana a Alfonsa Cuaróna. Vánoční atmosféru doladil hlas Dana Nekonečného, došlo i na Dolpha Lundgrena a robotické jiu-jitsu. Veselé Vánoce přejí Čelisti.

Hledá se Nemo, Avatar pod vodou, Pán prstenů a Sharknado dohromady – to je nový Aquaman pro Kamila Filu, jednoho z hostů pořadu Čelisti. „Je to jako třetí díl trilogie, když jste neviděli první dva. Jako vyvrcholení něčeho, co jste nepochopili. Hlavní hrdina jako jediný nebere vážně děj příběhu, suše hláškuje a hraje ještě většího blbce, než je. Typově připomíná Thora, nelétá na rybách a nemá ani upnutý trikot,“ říká Kamil. Běžný Aquaman se totiž pohybuje oceány s pomocí rybího spřežení, ten nový cestuje na ponorce a místo zlatého brnění má tělo potetované šupinami. „Nejvíc záběrů je na mokré mužské tělo, na rozdíl od ostatních filmů DC comics je to ale snesitelné,“ míní Kamil. Dolph Lundgren, který ve filmu také účinkuje, si podle Kamila střihl po Creed II svou druhou nejlepší a nejmluvnější roli. Willem Dafoe hraje celou dobu překvapivě pozitivní postavu, která se do konce filmu neukáže být zápornou postavou. Vít Schmarc pak ocenil přítomnost ponorky a již předem dal filmu díky ní jednu hvězdičku.

Z filmu Spider-Man: Paralelní světy

Následně se bohaté osazenstvo studia Radia Wave zaobíralo filmem Spider-Man: Paralelní světy. Kamilovi se na filmu líbila kolize univerz. „Vizuálně to působí jako materializované komiksové médium. Většina těch filmů se snaží úplně zbavit svého komiksového původu,“ myslí si Kamil. „Budou na to určitě dobře reagovat malé děti, ony hrají ty počítačové hry. Je to živé a rychlé,“ uzavírá Kamil. „Je to zajímavě osvobozený film. Spider-Man prolíná různá univerza, rasy a přístupy ke komiksovému médiu, je absolutně otevřený, svobodomyslný a moderní. Spider-Man může být totiž kdokoliv a kdokoliv do něj může projektovat svoje sny. Postava se volně houpe časem a prostorem. Film je celý o svobodě a dokonale ji přenáší na plátno,“ říká Vítek. „Je to nejsoučasnější snímek, co jsem kdy viděl. Současný otisk popkultury. Výborné kamerové úhly a celá kompozice. Dříve to tak bylo jen u pixarovek, že jste mohli film zastavit kdekoliv a měli jste na obrazovce plakát,“ myslí si Dan.

Poté co se všichni rozněžnili nad mistrným provedením Spider-Mana, po poslechu písně Woman Be My Slave z výběru gendermana roku Kamila se šest adventních moderátorů bavilo o filmu Bumblebee. „Je to takový velký ET, který střílí lasery,“ říká Tonda. „Objeví se tam Optimus Prime, který dělá krásné hmatochvaty, to se mi líbilo,“ říká. Vzápětí si však pokládá otázku, kdo se chce koukat na roboty, kteří umí jiu-jitsu. „Já chci, aby robot urval obří stožár a tím bil jiného robota,“ říká Tonda.

Roma od Alfonsa Cuaróna je pro Vítka spíše úkaz než film. „Snímek jako by přicházel z jiného času, mluvil zvláštním mrtvým jazykem, při komorních rodinných scénách mi přišel na mysl Fanny and Alexander od Bergmana,“ říká Vítek. „Je to pomalý, černobílý a místy velmi intimní film, který ale může zasáhnout i mainstreamové diváky. Cuarón dokáže skvěle napojit na postavy. Film začíná v chodbě dlouhým, nehybným záběrem na podlahu vjezdu do dvora. Na dlaždice cáká voda, pak se ve vodě objeví odraz letadla. Když pak přijede otec, režíruje jeho příjezd jako jakousi mýtotvornou událost,“ říká Tomáš. Také Kamilovi se film líbil.

Co si o filmech kromě Kamila myslí i ostatní, si poslechněte v pořadu Čelisti.