Chodicilide.cz

02525032.jpeg
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 02525032.jpeg

O Vánocích odstartovala unikátní kampaň chodicilide.cz. Televizní spot upozorňující na téma života zdravotně handicapovaných ve většinové společnosti patří k prvním znatelným pokusům o sociální marketing v českém komerčním prostoru. Za tímto více než zdařilým pokusem stojí Nadace Sirius.

Kampaň chodicilide.cz vychází z monitoringu problematiky dětí se zdravotním postižením, který iniciovala Nadace Sirius. Možná dost překvapivě vyšlo najevo, že jedním z největších problémů, se kterými se děti a mladí lidé se zdravotním handicapem potýkají, je podle projektové koordinátorky Jany Muhič Vobořilové postoj veřejnosti.

Cíl workshopů byl jasný – pro nastávající kampaň najít základní body a specifika komunikace mezi většinovou společností a handicapovanými. Účastníci a účastnice workshopu pak měli společně přijít na to, jaké věci je na přístupu kolemjdoucích na ulici nebo spolucestujících v metru štvou a co by rádi změnili. Jak říká jedna z účastnic workshopu, sedmnáctiletá studentka Jedličkova ústavu Míša Charvátová, ji samotnou nejvíc štve, když se někdo nezeptá a pomoc jí nutí.

Všichni zúčastnění se pak měli shodnout na desateru pravidel, jak by se měli zdraví lidé chovat k těm se zdravotním handicapem. Jak se ale během workshopů ukázalo, místo plánovaného desatera se najednou objevilo bodů jen pár, ale o to důležitějších, dodává Jana Muhič Vobořilová.

02525031.jpeg

Nápad s létajícími lidmi, kteří v televizním spotu představují zdravou populaci, a těmi chodícími, kteří představují lidi s handicapem, pak zvítězil jako nejlépe využitelný – a hlavně na metaforu létání se můžete podívat z mnoha úhlů.

Videa a veškeré informace ke kampani chodicilide.cz najdete na stejnojmenném webu a na Facebooku. Návštěvu chodících lidí vám vřele doporučuji, a to nejen kvůli dokumentárnímu počinu Lindy Jablonské. Chodící lidé to rozjeli, tak jim držme palce.

Odkaz:
www.chodicilide.cz