Série Adolescent v jednozáběrovkách občas bloudí. Stephen Graham si ale vzal strhující tátovy boty

28. březen 2025

Nový díl pořadu Čelisti byl celý natočený na jeden záběr. Podobně jako britská minisérie Adolescent na téma toxického vlivu sociálních sítí na mládež. Pro Aleše, Vítka a Tondu ale drtivý dojem celého seriálu stojí především na hereckých výkonech – obzvlášť na Stephenu Grahamovi v roli otce mladistvého vraha.

Každý díl Adolescenta byl natočený na jeden záběr. „Na jednu stranu je ta metoda strhující v tom, jak dokáže líčit drama v tý intenzivní flow, na druhou stanu občas rozbíjí rytmus, odvádí od detailu a působí to trochu mechanicky,“ myslí si Vítek. „Je to taková štafetovka, kde si postavy předávají pozici toho, koho zrovna sleduje kamera. K tomu, jak s dlouhými záběry pracují artoví režiséři, to má hodně daleko,“ dodává Tonda.

Výhrady má i Aleš k tomu, jak seriál pojímá téma sociálních sítí. „Za mě je super, že se o tématu devastujícího vlivu sociálních sítí na psychiku teenagerů mluví takhle srozumitelně a takhle vtahujícím způsobem, ale je to občas spíš takový name checking než hlubší ponor,“ volá Aleš po tom, aby tvůrci příště do scénaře zapracovali i princip zpětného průlomu. Všichni ale cení některé dramatické situace, vrcholný čtvrtý díl a herecké výkony.

Má cenu jít do kina na Sněhurku a sedm ošklivě animovaných digitálních bytostí dříve známých jako trpaslíci? Prospělo by nové disneyovce, kdyby se v ní objevil Daredevil? Pomůže nám při zvládání nihilismu naší reality sluníčko, nebo je třeba povolat Tři zjevení? Budou Aleš a Tonda po konci vysílání deportováni na Malou Sibiř? Ztratil Vítek svoji Drive to Survive? Přijdou po filmu Plankton ve filmu i Pelmeně ve filmu? Čelisti – erektilní dysfunkce pro vaše uši.

Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    Mohlo by vás zajímat

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.