Echo Jardy Petříka s labelem Editions Mego a novým albem Fennesze

7. květen 2014

První květnové Echo Jardy Petříka zalovilo v katalogu rakouského experimentálního labelu Editions Mego a zaměřilo se na některé z jeho letošních releasů. Zdvojená rubrika 3in1 představila jednak vydařený debut Hostile Environment dvojice Bolder, a jednak nové album Bécs rakouského kytarového hlukaře Christiana Fennesze.

Členové rakouského dua Bolder, Peter Votava a Martin Maischein, figurují na scéně pod jinými projekty už od 90. let. Jejich společný dlouhohrající debut Hostile Environment, který jim vyšel na jaře letošního roku, je stylově rozkročen kdesi mezi poslední deskou Seefeel a offbeatovou hlukovou produkcí dua Emptyset či Rolyho Portera. V první rubrice 3in1 z něj zazněly ukázky Sinking Cities, Deep Cuts a Residuality.

Druhou, a předem avizovanou deskou, která se dočkala bližšího představení v rubrice 3in1 (skladby Static Kings, Liminality a Paroles), byla nová dlouhohrající nahrávka Fennesze, pojmenovaná Bécs. Poprvé je možné v sólové tvorbě tohoto rakouského kytarového hlukaře slyšet bicí (hostují Martin Brandlmayr a Anthony Buck) a svou kvalitou se album vyrovná jeho nejzdařilejším předchůdcům z let 2001 a 2004.

Úvod Echa nicméně obstarala hluková ukázka jednoho releasu z jiného vydavatelství, a to z labelu Robot Elephant Records, kde vydal na přelomu dubna a května album donedávna ještě dvojčlenný projekt Dead Fader, který už v současnosti tvoří pouze John Cohen. Z desky Blood Forest zazněl offbeatový track If Ever. Následoval už katalog Editions Mego v podobě dlouhohrající prvotiny Ett producentky Klary Lewis a skladby 49th Hour, která (podobně jako celá deska) kombinuje field recordings s ambientními texturami a experimentální elektronikou.

Po rubrikách 3in1 dostal prostor ještě jeden letošní release z Editions Mego, tentokrát francouzského producenta a hledače zvuků Françoise Bonneta, který si přezdívá Kassel Jaeger. Z nahrávky Toxic Cosmopolitanism propojující přírodní field recordings s akustickými nástroji a hlukem zazněla skladba Exposure Scales: Tide. Závěr pak tradičně obstarala pozvánka na rubriku 3in1 příštího týdne, která představí ještě jedno z únorových alb. Dlouhohrající debut Odd Movements v Berlíně usazeného dua Achterbahn D’Amour je poctou Rolandům 303 a 606 a zároveň krystalickou formou atmosférického acidofilního elektra, které nechybí silné melodie. Poslední minuty prvního květnového Echa Jardy Petříka tak patřily skladbě Ladbroke Culture.

Playlist:
Dead Fader – If Ever [Blood Forest] /Robot Elephant Records, 2014/
Klara Lewis – 49th Hour [Ett] /Editions Mego, 2014/

Rubrika 3in1:
Bolder – Hostile Environment /Editions Mego, 2014/
Sinking Cities
Deep Cuts
Residuality

Rubrika 3in1:
Fennesz – Bécs /Editions Mego, 2014/
Static Kings
Liminality
Paroles

Kassel Jaeger – Exposure Scales: Tide [Toxic Cosmopolitanism] /Editions Mego, 2014/
Achterbahn D’Amour – Ladbroke Culture [Odd Movements] /Absurd Recordings, 2014/

Spustit audio