Febiofest 2011
Letošnímu ročníku Mezinárodního filmového festivalu Febiofest sice chybí katalog, ale nikoli skvělé filmy. Přehlídka, která se tentokrát koná od 24. března do 1. dubna, nabídne v jednotlivých sekcích 190 titulů.
S dramaturgy akce, Štefanem Uhríkem a Hanou Cielovou si povídal náš hudební a filmový redaktor Aleš Stuchlý.
Jádro asijské sekce tvoří čtveřice snímků z Číny, jež ilustruje tendence tamní kinematografie. Přesto tím nejzáslužnějším počinem zůstává uvedení dvou aktuálních filmů jihokorejského solitéra Hong Sang-sooa.
Asi nejvýznamnějším hostem letošního ročníku bude vedle Islanďana Fridrika Thóra Fridrikssona francouzský režisér a někdejší přispěvatel vlivného měsíčníku Cahier du Cinema, Olivier Assayas. Ten loni v Cannes představil ambiciózní pětihodinový opus Carlos, který je majestátní kronikou života jednoho z největších teroristů západního světa - Iljiče Ramíreze Sáncheze zvaného též Carlos nebo Šakal. Kritikou vysoko ceněný příběh „rokenrolové hvězdu terorismu" bude i přes svou délku nepochybně jedním z taháků programu.
POSLECHNĚTE SI TAKÉ: Rozhovor s Adélou Skálová (Febiofest Music Festival) a ředitelem programu Štefanem Uhríkem z Odpolední session
Po čtyřech letech se v soutěži Febiofestu objeví český film. Jde o formálně radikální celovečerní debut Václava Kadrnky Osmdesát dopisů, který se do našich kin teprve chystá, nicméně už byl dobře přijat na nedávném festivalu v Berlíně. Kadrnkův autobiografický snímek zachycuje jeden den v roce 1987, během něhož se zoufalá matka se synem snaží prokousat byrokratickým aparátem, aby mohla vycestovat za svým manželem do Velké Británie.
Více informací a podrobný program najdete na stránkách Febiofestu.
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.