Hraní za časů koronaviru. Plague Inc. ani Theme Hospital vás na pandemii nepřipraví, ale uklidňují

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Plague Inc.

Nový typ koronaviru COVID-19 se momentálně skloňuje prakticky všude, kam přijdete, a hry nejsou žádnou výjimkou. Hrozící epidemie vzbudila raketový zájem o mobilní simulátor vaší vlastní smrtící nemoci Plague Inc., kde je vaším cílem vyhubit lidstvo. Proč byste si ale podle moderátora Jardy Möwalda měli raději postavit svou vlastní nemocnici v Two Point Hospital?

Tvůrci Plague Inc. ze studia Ndemic při tvorbě hry spolupracovali s předními světovými epidemiology. Jejich strategie, kde musíte nakazit a vymýtit všechny obyvatele Země, by tedy měla být do jisté míry realistická. Ale vlastně taky ne – většina virů za sebou nemá strategickou mysl hráčů, kteří jako Jarda se Šárkou počkají, až se celé lidstvo nakazí obyčejnou rýmou, a teprve potom udeří se smrtícími příznaky. Osm let starý simulátor se kvůli své tematice dokonce nedávno dočkal zákazu v Číně. Autoři nicméně dodávají, že sice používají reálné modely šíření nákazy, ale i přesto v praxi nemoci fungují poněkud odlišně.

S velkou dávkou realismu nemůžete počítat ani v případě nemocničních tycoonů. Jak stařičká Theme Hospital, tak nedávná Two Point Hospital léčí výhradně s dávkou humoru, namísto suchého kašle a horečky v nich k nejčastějším chorobám patří třeba mumifikace nebo žárovka místo hlavy. Jardu ale nahlédnutí za oponu provozu nemocnice alespoň odnaučilo mít strach z návštěvy doktora. Které další tituly pracují s virovými hrozbami optimisticky? Poslechněte si v Questu.

Jaké herní zásoby si udělat, když vám hrozí karanténa? Kdy bývá nadšení pro hry nejvíc nakažlivé? A proč je v případě pandemie nejlepší být zrovna na Madagaskaru? Pusťte si celý díl Questu a dozvíte se víc!