Influenceři a zvratky. Trojúhelník smutku je vtip, který se trefuje do všech, ale neurazí nikoho

7. říjen 2022

Čelisti se tentokrát věnují především dávení a explodujícím záchodům. Doslova i obrazně. Vrcholná sekvence filmu Rubena Östlunda Trojúhelník smutku, která spojuje tělní tekutiny, metal a souboj v citacích Ronalda Reagana a levicových filosofů, byla jedna z mála věcí, které v novém dílu stály za pochválení. Na ostatní tituly padla trudná filmově kritická Světlonoc.

„Z tvůrce znepokojivých filmů o manipulaci se Östlund sám stává zdatným manipulátorem, který ví, jak se zalíbit na velkých festivalech,“ hodnotí Vítek film Trojúhelník smutku o skupině boháčů a influencerů na luxusní jachtě, se kterým švédský režisér vyhrál Zlatou palmu v Cannes.

„Je to takový vtípek natažený na dvě a půl hodiny o tom, jak se sejde americký socialista a ruský kapitalista na jachtě plné zvratků,“ hodnotí Aleš s Tondou nevyrovnanou satirickou komedii, ve které je znát Östlundovo režijní mistrovství, ale i určitá vypočítavost. „Je to film, který se trefuje do všech, ale neurazí nikoho,“ uzavírá Vítek.

Trvá konec našich životů nečekaně dlouho? Proč všechny známé osobnosti umírají bezprostředně po konci Čelistí? Krade mistr Yoda v Japonsku pláštěnky? Jak chutná psí kaviár? Umí Aleš sestrojit lichoběžník? Zasloužil by si podle Vítka Jan Hřebejk naplácat rákoskou? Je Šárka blondýna od přirození? Vzpomíná si Tomáš „Co hořelo, to vyhulil“ Stejskal na svůj maturák? Proč novinka Terezy Nvotové Světlonoc vypadá jako prekliatě zabordelený kromlech? K poslechu Čelistí si objednávejte Fresh speciality z rozvážkové služby pro kanibaly.

Spustit audio