Mladé zajímá válka na Ukrajině i astrologie, říká šéfredaktorka publicistického webu pro Gen Z
Pohled na svět mladýma očima – tak zní claim platformy HEY FOMO, která cílí především na generaci Z. Za jejím zrodem stojí mimo jiné nynější šéfredaktorka Karolína Čumriková, která přijala pozvání do studia Radia Wave. Jaké výzvy s sebou nese práce v mladém kolektivu? V čem je cílení na generaci Z specifické? A snaží se Karolína brát ohledy na psychické zdraví redakce a čtenářstva?
Redakce HEY FOMO se skládá pouze ze zástupců generace Z, což s sebou může nést spoustu výzev. „Těch výzev tam je dost. Mám fakt tým jenom studentů, tak je asi nejnáročnější to skloubit časově, aby to mohli zvládat u tý školy,” vysvětluje Čumriková. „A pak taková klasika, jsme mladý, občas ještě trošku nezodpovědný, máme se furt co učit atd. Ale to neberu jako špatný věci. Sama jsem v tomhle věku a sama to dělám, tak jim to nezazlívám,” dodává.
Jedním z důvodů, proč Čumriková HEY FOMO založila, byly absurdní požadavky, se kterými se setkávala během přijímacích řízení. „Když se hlásíš na juniorní pozici a slyšíš požadavek dva až tři roky praxe v oboru, tak jsem si vždycky říkala, kde to mám jako nabrat?” říká pobaveně. Rozhodla se proto studentům dát příležitost zkušenosti získat. Nevybírá tedy podle nabitého životopisu, ale zápalu.
A jak pracovat s často zmiňovanou větší citlivostí generace Z? Pro Karolínu je psychické zdraví svých kolegů, ale zároveň i čtenářů, velkým tématem. „Zjistila jsem, že to tam je hrozně vidět. My se o tom i otevřeně bavíme – když má někdo psychické problémy, kdo chodí k terapeutovi apod. – je to pro nás denní chleba víceméně,” vysvětluje. Dalším oblíbeným tématem na HEY FOMO je astrologie. Články se zároveň snaží stavět tak, aby si nikdo z čtenářů nepřipadal vyloučený.
V čem je cílení na generaci Z specifické? Jak velkou roli hraje pro HEY FOMO osobnost každého z autorů? A jaká témata jsou ze strany čtenářstva nejžádanější? Poslechněte si celý rozhovor s šéfredaktorkou HEY FOMO Karolínou Čumrikovou.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.