Margo

17. květen 2019

Smysl pro detail, textařské umění a civilní výpovědi jsou klíčem k tomu, proč debut projektu Margo letos zaujal mnoho posluchačů i hudebních kritiků.

Zpěvačka a skladatelka Aneta Martínková alias Margo se objevila na konci minulého roku se sebevědomou deskou, jejíž dlouhý název se nevešel ani do názvu události na Facebooku ke křtu alba. I jednotlivé skladby s ještě delšími názvy naznačují největší sílu debutové desky – umění přetavit životní příběhy v silné hudební výpovědi, kterým se vyplatí pozorně naslouchat. Přemýšlivý pop Margo čerpá z mnoha inspirací, namátkou hudby experimentálního producenta Oneohtrix Point Never nebo zpěvačky St. Vincent. Celý projekt vychází na nezávislém komunitním labelu Bad Names a vznikl ve spolupráci s producentem Tomášem Havlenem. Margo v současnosti naživo vystupuje se zpěvačkou a pianistkou Táňou Lvovskou a bubeníkem Vladimírem Švestkou.

„Debutové album zpěvačky a skladatelky Anety Martínkové alias Margo nahlíží na pop s notnou dávkou sarkasmu vlastního spíš tuzemské DIY scéně. Stačí se jen letmo podívat na sedmimílový název desky First I Thought Everyone’s Staring at Me but Then I Realized Nobody Cared – All the Creatures I Met Sitting on the Back Seat and How to Deal with What I’ve Learnt a je snad celkem jasné, odkud vítr vane. Pod rouškou nadhledu alternativní elektroniky se ale skrývá nebývalý písničkářský a především pak textařský cit, který umně kombinuje naivitu s krutou doslovností. Vliv Fiony Apple nebo Bat for Lashes Margo sice těžko zapře, ale odkdy je třeba vlivy zapírat?“ říká hudební redakce Radia Wave.

autor: Jiří Kordík
Spustit audio

Související