Nová sólovka hyperaktivního kytarového samorosta

30. prosinec 2008

Hudební retro-vizionář Omar Rodriguez Lopez vydal u Stones Throw Records novinku Old Money. Je to jeho osmé sólové album mimo "hlavní pracovní poměr" v Mars Volta. Ti nám při svých dvou návštěvách Prahy předvedli bohužel na svůj standard spíš průměrná vystoupení.

NECHCETE ČÍST? POSLECHNĚTE SI CELOU RECENZI!

Omar Rodriguez Lopez měl letos plodný rok. Na pulty poslal nové album Mars Volta, in memoriam vydanou kolaboraci s Jeremy Wardem a tři kusy ze série sólo desek natočených před několika lety v Amsterdamu. A v rozhovorech tvrdí, že má v šuplíku 17 hotových alb připravených k vydání. Než tohoto chrliče zvuků šmahem označíme za hudebního grafomana, pojďme si posvítit na jeho aktuální release.

00838590.jpeg

Všichni zúčastnění na Old Money jsou jako obvykle staří známí. V Mars Volta buď právě hrají, nebo kapelou v minulosti aspoň prošli. Je velmi příjemné zase slyšet například bicí Jona Theodora (v současnosti poloviny One Day as a Lion) v kombinaci s geniálním prznitelem kytarového zvuku. A je to věru jízda.

Takhle nějak by mohla znít příští deska Mars Volta (a taky měla - Old Money byl původně zvažovaný následník Amputechture z roku 2006). Rockovou naléhavost střídá delikátní soundtracková atmosféra, tu zase psychedelický návrat k dubovým kořenům Rodriguezových starých De Facto.

00838593.jpeg

Omar Rodriguez Lopez už dávno není frenetickým post-pubertálním ničitelem kytar z At The Drive-In. Není už ani ambientním hračičkou v opojení ze všech těch šavlí a knoflíků ve studiu. Ví, co chce říct, a jeho muzikální zbraně jsou nabroušené. Jako všechny sólové projekty v režii a produkci tohoto multiinstrumentalisty je samozřejmě i Old Money hodně experimentální a dává vzpomenout na revolucionářské období Bitches Brew Milese Davise. Hudba je ale tentokrát na rozdíl od mnohdy chaotických Rodriguezových starších poloh skladatelsky relativně ukázněná a přístupná. Několik písní na albu navíc patří k nejlepším melodiím, které kdy napsal.

Materiálu má obrýlený Portoričan na rozdávání. A to je někdy i jeho hlavním úskalím. Ne všechno, čím oblažuje publikum v pauzách mezi prací s Mars Volta, za to totiž tak docela stojí. Ale občasné šlápnutí vedle je přijatelná cena za desky vynikající jako tahle, když se povedou. Těším se na další dvě, které jsou ohlášené na začátek příštího roku.

autor: Robert Candra
Spustit audio