Plno vyprázdněného obsahu. Herní sérii Far Cry dochází v šestém díle dech

22. říjen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Far Cry 6

Šárka s Jardou a Lukášem si tentokrát berou na paškál sérii Far Cry, která mezi sebou v říjnu přivítala šestý hlavní díl. Hráčům a hráčkám se zkušeností s otevřenými světy nepřináší nic moc nového, a tak dojde i na vzpomínání na doby, kdy všechny nebyly jako přes kopírák.

Far Cry 6 od torontské pobočky francouzského studia Ubisoft jako by si nebyl jistý, jestli se bere vážně, nebo chce být bohapustou parodií na své předchůdce. Hlavní hrdina či hrdinka Dani Rojas pochází z ostrova Yara, zjevně inspirovaného Kubou, kterému pevnou rukou vládne fašistický diktátor Anton Castillo (Giancarlo Esposito). Přes prvotní myšlenky na útěk stane Dani v čele partyzánské revoluce, která ale víc než nějaký epický příběh připomíná nekonečné luxování bodů zájmu na mapě a plnění plejády vedlejší aktivit.

Nechybí pro sérii typické halucinogenní sekvence, pálení tabákových polí v zájmu sabotáže, ale ani obecný pocit povědomosti vyplývající z repetitivní náplně, kdy už i méně pozorné publikum zjišťuje, že takřka identický titul hrálo před několika lety.

Jarda, Lukáš a Šárka tak vzpomínají na díly Far Cry, které si ještě troufaly přijít s něčím novým. Lukáš nedá dopustit na Far Cry 2, které technologické demo prvního dílu povýšilo na kompetentní střílečku. Šárka by přísahala na spin-off Far Cry 3: Blood Dragon, který si z hráčských stereotypů i akčních hrdinů utahuje v osmdesátkové estetice, a Jardu zase nejvíc bavilo tiše čistit kempy ve Far Cry 4 jen s lukem a šípy.

Má ještě Far Cry vůbec co nabídnout i svým nenáročnějším hráčům a hráčkám? Kam by se tahle série měla vydat v potenciálních příštích iteracích? Poslechněte si celý díl Questu.

Spustit audio