Pro Willa Toleda a jeho Car Seat Headrest přišel úspěch ve správnou chvíli

18. červen 2016

Will Toledo ve svých třiadvaceti letech dokazuje, že indie rock může být stále pojmem. O jeho projektu Car Seat Headrest psal Pitchfork, Rolling Stone nebo The New Yorker. Přesto Will působí spíše překvapeným, až zastydlým dojmem, jako by se divil, jak daleko ho hudba už dostala. Má za sebou už dvanáct alb, deset prostě nahrál na Bandcamp. Poslední dvě vyšla ve spolupráci s labelem Matador Records.

„Myslím, že Bandcamp je funkční distribuční nástroj, zejména pro umělce, kteří nemají kontakty v hudebním průmyslu. Podporuji streamování, vydělal jsem si tím nějaké peníze. Chci se podělit o všechno, odmala jsem miloval umění a byl jsem hodně produktivní,“ popisuje Will svůj pohled na streamování hudby.

„Není moc rozdíl mezi komerční a nezávislou hudbou, díky internetu je to promíchané. Já vyrostl pod vlivem nezávislých umělců. Z 90. let a těch, co přišli po roce 2000. Tehdy indie hnutí bylo důležitější, šlo o ducha nezávislosti. Ale dnes mohou být i nezávislí hodně známí,“ polemizuje s dichotomií nezávislé a populární hudby Toledo.

Motiv dospívání se objevuje v tvorbě Car Seat Headrest hodně. Odkazují k němu názvy dvou posledních alb i některé songy. Will vysvětluje: „Hodně jsem bojoval s myšlenkou, že dospívám a že se ze mě stane dospělý člověk. Proto je to téma v mých písničkách. Snažil jsem se najít své místo ve skutečném světě, když jsem vyrůstal. Bylo to pro mě obtížné.“

03651108.jpeg
autor: Petr Bouška
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka