Režisér dneška už není cholerické třeštidlo, ale empatický pohodář

Jaký by měl úspěch film, kde by hrála Mahulena Bočanová jeptišku a Martin Zounar odpadlíka na oslíku? Může v darkroomu vzniknout romance? A proč Šimon Holý neřve na herce? Poslechněte si Buchty
Ivana a Zuzana tentokrát ve studiu nepřivítaly nikoho, byly totiž živě v pražské Džungli BKAO a tam spolu s diváky vyzpovídaly režiséra, hudebníka a milovníka popkultury Šimona Holého. S tím si povídali ve trojici o tom, jaké je to dělat biják do kina.
Ivanka hned z počátku navrhla, že by se nějaký jeho film mohl odehrávat v crossfitové tělocvičně a mohla by tam být vražda způsobená otráveným jonťákem, což se Šimonovi docela zamlouvalo. Zuzana pak navázala s dotazem, proč nemůže do svých filmů angažovat její oblíbené herce Mahulenu Bočanovou a Martina Zounara – a vytáhla z rukávu i námět filmu, který by se odehrával za časů Zlaté buly sicilské. Ve filmu by Mahulena byla jeptiška a Martin odpadlík na oslíku.
Šimon pak byl dotazován na to, jestli na své herce řve, což on prudce odmítl jako překonané klišé.
Nebyly by to Buchty, kdyby neprobraly zcela jiná témata: kdo v Sexu ve městě je nejotravnější postava, jak si anakonda přeměřuje svoje oběti, co si Zuzana koupila ve slevě na ostřikování kůže v létě, ohňostroje a kdo v Brně fatshamoval Šimona.
Šimon pak ještě sdílel vzpomínky na svou romanci, která sice již zanikla, ale vznikla kdysi v darkroomu a mohlo se jít pomalu domů.
Pusťte si do uší a hlavně do duše Buchty a třeba si uvědomíte, že práce režiséra je stresík stejně jako vaše obživa.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.