Rodinný hodnoty v Sin City

02123122.jpeg
02123122.jpeg
Nakladatelství Comics Centrum postupně znovu publikuje už léta vyprodané díly série Sin City. Druhá vydání jsou vybavena novými překlady do češtiny (tady od Richarda Klíčníka) a novými titulními stranami. Nedávno podruhé vyšlo páté pokračování této série s názvem Rodinný hodnoty. Tento díl vám teď přiblíží Robert Candra.

Klasika komiksového neo-noiru, série Sin City Franka Millera, která se poprvé objevila ve speciálu k pátému výročí Dark Horse v roce 1991, je dostatečně známá nejen díky filmové verzi. Navíc jste o ní ve vysílání Radia Wave mohli slyšet už několikrát. Místo omílání notoricky známých dat skočme tedy rovnou do příběhu o pokrevních poutech a krvavé mstě.


V Rodinnejch hodnotách samozřejmě nechybí hlavní postava málomluvného drsňáka s temnou minulostí. Tentokrát je jím opět Dwayne McCarthy, který se objevil už v několika předchozích dílech série. Podle autora v ní má Dwayne představovat element „obyčejného chlapa", být jakousi moderní inkarnací Phila Marlowa. Ještě než na první stránce Rodinnejch hodnot vyrazí v dodělávajícím folksvágnu za svým aktuálním jobem, připomenu jenom to, že tohoto drsného kavalíra z dřívějška pojí pevné spojenectví s bandou prostitutek ze čtvrti zvané Staré město. Jejich šéfka Gail (které Dwayne dluží za chirurgickou změnu obličeje) ho vyšle na stopu vrahovi jednoho z jejích děvčat. Ta ovšem vede mezi špičky italské mafie v Sin City. Ani frajer jako Dwayne by takovýhle úkol nezvládnul sám, jenže v zádech má neporazitelnou živou zbraň jménem Miho. Před lety ji v poslední chvíli zachránil za spárů gangsterů, takže zdánlivě křehká Japonka mu oplácí tím, co umí nejlíp - efektivní vražednou akcí na požádání.

02123124.jpeg


Ti z vás, kteří četli první vydání Rodinnejch hodnot, zbytek příběhu znají, těm, kteří tu čest ještě neměli, ho nebudu prozrazovat. Kniha, která na rozdíl od ostatních částí série původně nevznikala na pokračování, ale na jeden zátah, má opravdu nakažlivý spád. Vizuální dynamika, diktovaná střídáním informačně zahuštěných dějových retrospektiv a typicky millerovských celostránkových obrysovek, je bezchybná.

02123123.jpeg


Rodinný hodnoty možná nemají atmosféru Farmy z Drsnýho sbohem, která by se dala krájet žiletkovým drátem, ale i přesto (opět) nabízí skvělý čtenářský zážitek. A teď mě omluvte, jdu si přeleštit katanu.