Sociální podnikání: Rose&Mary Fashion

22. říjen 2012

Na českém trhu se objevila první módní značka, která přináší nejen originální módu, ale především společenskou odpovědnost. Rose&Mary Fashion přináší osvěžující modely, které mají změnit tvář českého byznysu. Co vznikne spojením neziskové organizace, návrhářského dua a dvou výrazných osobností kulturně-společenského života – to se dozvíte v reportáži Zuzky Rejchové.

Byznys a bonus, sako a eko, office a pocit, punk a bank – s takovou výzbrojí vyrazila na módní trh nová značka Rose&Mary, kterou založila ředitelka neziskové organizace Rozmarýna Simona Bagarová. Rozhodla se navázat na tradici sociálního podnikání v Rozmarýně a zároveň změnit styl oblékání v českém byznysu.

Třicet procent zisku Rose&Mary Fashion půjde na podporu Café Rozmar, tedy podporovaného zaměstnávání mladých lidí z dětských domovů, které provozuje obecně prospěšná společnost Rozmarýna. Tváří nové české značky se stali herečka Martha Issová, která s organizací dlouhodobě spolupracuje, a ekonom Tomáš Sedláček, podle něj má propojení osvěžujícího punku, společenské odpovědnosti a byznysu zásadní význam.

Značka Rose&Mary už má prvního klienta, společnost ERA oblékne zaměstnance a zaměstnankyně své nové pobočky ve stylu první kolekce Rose&Mary. Zásadní je v konceptu Rose&Mary právě společenská odpovědnost a v tom by měl mít každý klient jasno. Stejně jako Tomáš Sedláček je i Simona Bagarová přesvědčená, že do českého byznysu patří společenská odpovědnost stejně jako byznys do českého neziskového sektoru.

Kolekce Rose&Mary je zatím určena jen pro firemní klienty, to by se ale do budoucna mělo změnit. Podívat se, jak vypadá spojení punk a bank, se můžete na webu roseandmary.cz.

autor: Susana
Spustit audio