We Heart It je síť pro teens, kterým Facebook není dost cool

6. březen 2014

„Teenageři chtějí místo, které bude jenom jejich, místo, kde nenajdou svoji tetičku Doru nebo strýčka Franka,“ okomentoval úspěch sociální sítě We Heart It její hlavní manažer Ranah Edelin. Síť, která připomíná kombinaci Pinterestu a Instagramu, koncem roku oznámila, že ji pravidelně navštěvuje 25 milionů uživatelů, a stala se lukrativním partnerem pro všechny společnosti, které své produkty cílí na mladé.

We Heart It je dost možná nejpopulárnější sociální sítí, o které jste nikdy neslyšeli. Jen dvacet procent uživatelů sítě je starších čtyřiadvaceti let a více než polovina má skutečně -náct. Celých 80 % uživatelů jsou ženy. We Heart It je založená na sdílení obrázků, nabízí možnost fotky sbírat, organizovat je do kolekcí a posílat přátelům. Síť získává každý měsíc přes milion nových uživatelů, ze kterých se dvě třetiny registrují přes mobilní telefony. Google Play vybral loni We Heart It jako jednu z nejlepších aplikací roku.

Huffington Post zařadil We Heart It do výběru „Deseti nejvíc happy míst na internetu“. Možná nejdůležitější vlastností sítě je totiž možnost vyjádřit jen pozitivní reakci. K obrázku buď připojíte srdíčko, nebo zvolíte možnost dlouhodobě sledovat člověka, který ho sdílel. Není ale možné do komentářů psát, že je obrázek na houby nebo že by si měl jeho propagátor rozplánovat život okolo důležitějších věcí. Podle zaměstnanců We Heart It, kterých je v základně v San Francisku celkem 18, je právě absence kyberšikany jednou z věcí, kterou uživatelé oceňují.

03075234.jpeg

K sociálním sítím, které chtějí šířit inspiraci, pozitivní energii a dobré zprávy, patří kromě We Heart It třeba HooplaHa, kterou uživatelé plní inspirativními videi a dojímavými příběhy úspěchu, nebo Nicest Place On The Internet, kde vás mají rozveselit desítky cizích lidí, kteří vaším směrem foukají pusy a posílají vám virtuální objetí. O dost civilnější je WeStopHate, neziskový web založený teenagery ke sdílení videí, která mají pomoct zvýšit sebevědomí a pocit přijetí.

03075235.jpeg

We Heart It je díky svému publiku nejatraktivnějším virtuálním prostorem pro firmy, které se orientují na zboží pro dívky. Momentální popularita sítě zajišťuje marketérům jistotu, že na mladých fanynkách vizuálních cukrátek vydělají bez ohledu na fragmentárnost i této části internetového publika. Nejrychleji zatím zareagoval magazín Teen Vogue, ne jehož stránkách se pod obrázky šatů už dá najít „lajkovací“ buttonek ve tvaru srdíčka.

K sociálním sítím, kterým momentálně internetoví guruové předpovídají největší budoucnost, patří taky blogová platforma Medium, instagram pro videa zvaný Viddy nebo mobilní aplikace Days, která spojuje každodenní fotky do formy vizuálního deníku.

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.