Balkánské rapsodie Beirut

1. srpen 2011

Indie kapela Beirut sklízí se svou směsí balkánské dechovky a folkového písničkářství úspěch všude možně – a jejich třetí album The Rip Tide si proto pečlivě rozebereme v Desce týdne.

Nadaný Zach se s hudbou kolem sebe setkával od dětství – a tak trochu na truc svému otci, který jej hnal ke kytaře, si za svůj nástroj zvolil trubku. Po úrazu ruky, způsobeném pádem z mostu do vyschlého koryta řeky, by se mu kytara držela stejně špatně. Školní docházka začala záhy Condonovi připadat pro rozvíjení jeho vrozeného talentu nadbytečná – a místo ní se v 17 letech vydal se svým bratrancem na pár měsíců do Evropy. V Paříži se poprvé seznámil s balkánskou dechovkou a hudbou muzikantů, jako je Goran Bregovič – setkání, které ho hudebně nasměrovalo na dlouho dopředu. Zpátky v Santa Fe pak ve svém pokoji sám nahrál většinu materiálu, který se poté objevil na první desce Beirut Gulag Orkestar. Za asistence Jeremyho Barnese z Neutral Milk Hotel a Heathera Trosta z A Hawk and A Hacksaw pak dal svým skladbám studiovou podobu. V roce 2006 sehnal Condon několik dalších muzikantských kamarádů a po oficiálním vydání debutu na značce Ba Da Bing! Records s nimi odehrál v New Yorku pár prvních koncertů. Internetová senzace Beirut byla na světě.
Celý profil Beirut najdete v Databázi interpretů.

02399266.jpeg

Rubriku Deska týdne sledujte každý všední den v 10:40, kompletní souhrn si pak můžete poslechnout v sobotu od 17:00 v pořadu Stopáž.

autor: Jan Bárta
Spustit audio