Bourání s Imrem Vaškem (IVA)
Ve 32. díle Bourání jsem premiérově uvítal zahraničního hosta. Pozvání do pořadu přijala legenda slovenské experimentální architektury - Imro Vaško. Povídali jsme si nejen o důvodech jeho návštěvy v Praze.
O způsobu práce. O mladé generaci slovenských architektů. O svém působení na architektonickou scénu nejen na Slovensku. O smyslu své činnosti. O pohledu na slovenskou, ale i českou architektonickou scénu. V čem spočívá úloha architekta a jak vidí budoucnost naší profese. O ne-stavění. O plánech a ambicích.
doc. akad. arch. Imrich Vaško (*1958)
vzdělání
katedra architektúry Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave
ateliér Prof. Dušana Kuzmu (1977 - 1983)
obhajoba diplomovej práce 1983
Cena Rektora VŠVU 1983
akademická praxe
Yale School of Architecture New Haven CT, Visiting Fulbright Scholar, akademický rok 1990-91
VŠVU, vedúci ateliéru Laboratórium architektúry (od roku 1991) bakalársky, magisterský a doktorandský program
Fakulta architektúry STU Bratislava, otvorený ateliér (1997 - 2002)
RISD Providence USA, hosťujúci profesor (wintersession 1998)
autorská praxe
IVA - INŠTITÚT VIZIONÁRSKEJ ARCHITEKTÚRY (Imro Vaško architekti)
architektonický a konceptuálny design, architekt
autorizačné oprávnenie Slovenskej komory architektov (0570AA1004)
STUDIO VAŠKO - VOŠTENÁK Bratislava - Žilina (1983 - 1989)
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
![jak_klara_obratila_na web.jpg jak_klara_obratila_na web.jpg](https://wave.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/e267b388c06a96c1b90c7443afcd1a84.jpg?itok=NWANcVy-)
![](https://wave.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/94949a2cda8b0e5970dc036a8b74667d.jpg?itok=bfzCOlUT)
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.