Hudba v reklamě

25. květen 2012

Pokud nežijeme mimo komunikační prostředky a neživíme se pouze tím, co dá příroda na našem statku a zahrádce, nevyhneme se reklamě. A ta často obsahuje i hudbu. Specifickou hudbu.

Jak se vlastně pracuje se zvukovou matérií při výrobě ozvučené reklamy? Jak funguje proces od prvotního nápadu až po finální podobu konkrétní reklamy? Na to jsem se ptal osob nanejvýše povolaných – Martina Charváta, kreativního ředitele public relations agentury Konektor, a Honzy Čechtického, muzikanta, kterého mnozí znají z kapel jako Ohm Square nebo Prince Of Tennis a jehož tvorba hudby pro reklamu také živí.

První idea při výrobě reklamy jde logicky od zadavatele. Ten pověří kreativní agenturu, která prvotní nápady rozpracuje a už zde pracuje s hudbou jako nedílnou součástí celku. Hudba má v reklamě podtrhnout zprávu, která je vrhána vstříc posluchači nebo divákovi. Její obsah má být hudbou vyvyšován a zvýrazňován. Reklamy s hudbou můžeme rozdělit do tří skupin:
1) využívá známé domácí nebo zahraniční písničky
2) obsahuje muziku písňového charakteru skládanou přímo ke konkrétní reklamě
3) obsahuje pouze atmosférický podkres vizuálního nebo verbálního sdělení

Na reklamu, především na výrobu hudební složky je často pouze několik dní. Pokud chcete vědět, jak celý proces probíhá, jakou funkci má při výrobě reklamy střihač a další záludnosti, pak si poslechněte příspěvek v audio podobě.

autor: Pavel Zelinka
Spustit audio

    Nejposlouchanější

    Mohlo by vás zajímat

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.