Hudební tip producenta HRTL: Utility od Barkera je náročná na poslech a zároveň nutí k pohybu

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy HRTL

V Praze usazený producent Leoš Hort vystupující pod pseudonymem HRTL vydal koncem února třetí studiovou nahrávku nesoucí název Hotspot. Tu si vzal pod křídla katalánský label Synth Vicious. A taky byl první, kdo odstartoval letos v březnu sérii Karanténa Sessions. Ve svém hudebním tipu nás přivádí k loňskému albu Utility od producenta Barkera.

„Získala si mě unikátní zvukovou paletou, kterou nemám k čemu připodobnit,“ popisuje HRTL, proč mu vzala dech nahrávka Utility od producenta Barkera, kterého můžeme znát i pod jménem Sam Barker. Utility vyšla koncem loňského roku na berlínském labelu Ostgut Ton, věnujícím se přes patnáct let především technu a housu. I když ji objevil teprve nedávno, album ho nutí se k němu stále vracet.

„Deska mě uhranula i energií, která mi taky přijde úplně nová, protože i když je to abstraktní, instrumentální elektronická hudba, tak mě nutí tancovat a nutí mě se hýbat,“ shrnul HRTL, z jakých důvodů se mu album zarylo tak hluboko pod kůži. Dostat se nahrávce na dřeň si zároveň žádá od posluchače jistou investici, nejedná se o žádný nenáročný poslech.

Proč je podle HRTL nahrávka Utility jakýmsi „future soundem“ a co přináší nového? Z jakého důvodu je náročná na poslech? Jaké zvuky a nástroje na ní paradoxně nenajdeme, i když nutí k pohybu? Poslechněte si celý hudební tip od producenta HRTL!