LVCIFER: Dělám rap beats nebo hudbu do reklam, v tracku Last Dance se vracím k jazzovým kořenům
Druhou skladbu ze série Radia Wave Stopy obstaral producent Lukáš Mutňanský aka LVCIFER. Pochází ze Slovenska a do Prahy ho přivedlo studium baskytary. V současnosti je výraznou součástí domácí rapové a R&B scény, spolupracoval třeba 58G nebo Teou Sofií. Při práci na tracku Last Dance si podle vlastních slov užil hlavně volnost.
„Často dělám rapové beats nebo hudbu pro reklamy, v tomhle případě jsem si ale užil svobodu a vrátil se k jazzovým kořenům. Se samply normálně úplně nepracuju, ale tady to byla zábava. Samply prázdné zvukové plátno trochu rozvrhnou a určí základní směr, kterým se vydat,“ popisuje svůj tvůrčí proces.
I LVCIFER se zamiloval do zvuku cimbálu od muziky Technik Ostrava, zavzpomínal i na dávnou lásku k Ivě Bittové. „Název Last Dance je trochu cheesy, ale ta skladba pro mě má takový nádech. Něco tu končí a něco nového začíná,“ říká.
Jak skladba Last Dance vznikala? Podívejte se na video:
Použité archivní materiály:
Josef Laža a Cimbálová muzika Technik Ostrava – Sivá hus, sivá
Pěvecký sbor a Filmový symfonický orchestr – Ignis pro Ioanne Palach
Iva Bittová a Jihočeská filharmonie – Zelený víneček
Stopy jsou hudební projekt Radia Wave, který spojuje nerdskou fascinaci rozhlasovým archivem s láskou k elektronické hudbě. Oslovili jsme nejinspirativnější jména domácí producentské scény, aby za pomoci metody samplingu využili archivní rozhlasové nahrávky a použili je v autorských skladbách. Oslovení umělci měli k dispozici kurátorovaný výběr toho nejzajímavějšího, co hudební a slovesný archiv za sto let existence nashromáždil. Za projektem stojí autorský tým Anety Martínkové, Jana Jaksmanického a Terezy Kunderové.
Sampling je metoda práce se zvukovým materiálem v současnosti oblíbená v rapu nebo popu. Už existující nahrávky nebo jejich části se znovu využívají při tvorbě nových skladeb. Kořeny má mimo jiné i ve francouzském veřejnoprávním rozhlase.
Související
-
Rozhlasový archiv mě fascinuje, track Cape odráží jeho příběhovost. Tokyo Drift otevírá sérii Stopy
Jak zní, když se spojí fascinace rozhlasovým archivem s láskou k elektronické hudbě? Sérii Stopy otevírá svou skladbou pražská hudebnice Tokyo Drift.
-
Tomáš Havlen: Moje hudební vzory pracují se starými nahrávkami, inspiroval jsem se u nich
Poslední track ze série Stopy ke stému výročí Českého rozhlasu složil Tomáš Havlen, šedá eminence české alternativní scény a a polovina dua post-hudba. Pojmenoval ho Sivá.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka