Marketing není sprosté slůvko, ale umčo. Jak se stát markeťákem, radí Buchty

13. listopad 2019

Moderátorky Buchet tentokrát ve studiu, které znamená svět, přivítaly PR a marketingového experta Filipa. Ten jim osvětlil detaily oboru, který je opředen mnoha klišé o lidech, kteří by prodali i shnilé jablko.

Filip moderátorkám popisoval kořeny své záliby v propagování produktů a značek. Už jako teenager si psal blogy o časopisech a hlavně transparenty na koncerty Kylie Minogue a Anastacie, díky nimž se dostal až do těsné blízkosti těchto zpěvaček. Logickým krokem pak proto bylo obor propagace věcí studovat i na vysoké škole – i když Zuzana nemohla uvěřit tomu, že takový obor vůbec existuje.

Ivana si naopak přihřívala svou polívčičku, protože jako bývalá pracovnice marketingu znala slova jako cílovka nebo tonalita. Filip ovšem popisoval i stinné stránky svého zaměstnání – když dělá promo dobrému chlebu, musí ho pak vozit všude s sebou a někdy se vcítí do svých klientů natolik, že se pak obává o ztrátu vlastní identity. Neví také, jak svou práci vysvětlit svým prarodičům, kteří si myslí, že aranžuje stoly v hospodách.

Chcete se uklidnit tím, že toho o marketingu někdo ví ještě méně než vy? Pusťte si aktuální díl Buchet a uleví se vám, že v tom nejste sami.

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.