Marvel’s Spider-Man 2 je příslibem multiverza i nejlepší komiksovou hrou za dlouhou dobu
Na motivy komiksů vzniklo a vzniká množství videoher, asi nejoblíbenějším superhrdinským adeptem na adaptaci je přitom přátelský soused Spider-Man. Proč je zrovna pavoučí muž ideálním kandidátem na herního protagonistu? O tom si Jarda se Šárkou povídají s komiksovým vydavatelem, publicistou a spisovatelem Jirkou Pavlovským.
„Čím je hrdina silnější, tím je hraní za něj nudnější,“ soudí Jirka a dodává, že proto herní průmysl vyprodukoval tak málo her se Supermanem, ale Spider-Man s Batmanem je mohou přehazovat vidlemi: „Batman je velmi lidský hrdina, ze kterého hrdinu dělají hlavně jeho technologie. Právě na těch hračkách se vývojáři můžou vyřádit a pracovat s nimi, jak potřebují.“
Spider-Man byl v době svého vzniku dokonce takovým prototypem ne-hrdiny, až ho Stanovi Leemu vydavatelství ani nechtělo schválit. Oproti tehdejším komiksovým svalovcům byl neduživý a navíc teenager, který vedle záchrany Manhattanu řeší i domácí úkoly.
O šedesát let později, v nejčerstvější videoherní adaptaci Marvel’s Spider-Man 2 jsou ale každodenní problémy Petera Parkera i jeho mladšího učedníka Milese Moralese vlastně vítaným ozvláštněním, které vyvažuje tempo mezi bombastickou superhrdinskou akcí a pohupováním na pavučinách. Oproti předchozím hrám v sérii je větší a graficky pokročilejší, spíš než zásadnější změny ale přináší především pokračování příběhu, který rozšiřuje o Venoma a další méně známé tváře ze stáje Marvelu.
Která hra se Spider-Manem má nejlepší houpání na pavučinách? Proč Batman: Arkham Asylum navždy změnil diskurz komiksových her? Poslechněte si celý díl Questu s Jirkou Pavlovským o komiksech, hrách i komiksových hrách.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka