Mass Effect Legendary Edition ukazuje, jak nejlepší sci-fi RPG obstálo před zubem času

28. květen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Mass Effect Legendary Edition

Jarda, Šárka a Lukáš milují science fiction a vlastně taky RPG. Proto je návrat trilogie Mass Effect v podobě vylepšené Legendary Edition potěšil, byť každého z různých důvodů. Remaster totiž cílí jak na nostalgiky, tak na ty, kteří se k epickému dobrodružství velitele Sheparda či velitelky Shepardové zatím nedostali.

První díl RPG Mass Effect od kanadského studia BioWare vyšel v roce 2007 a rovnou udělal řádnou díru do světa. Her na hrdiny tehdy vycházelo poměrně dost, valná většina z nich ale lákala do světů fantasy nebo na různé formy apokalypsy a žánrové vymezení sci-fi zůstávalo trestuhodně nevyužité.

Na tehdejší dobu nadprůměrné produkční hodnoty a osvědčená šablona hlavního hrdiny či hrdinky, který s ansámblem sympatických parťáků zachraňuje svět – to kdysi Mass Effectu bohatě stačilo k úspěchu v podobě milionů fanoušků i odklepnutí dalších dvou dílů.

Skrze stáří byla právě jedničce v rámci Legendary Edition věnovaná největší péče, a to nejen po grafické stránce. Určité modernizace se dočkaly i herní systémy, které se od čistokrevného RPG v pozdějších dílech přiklonily k akční střílečce, což remaster do jisté míry reflektuje. Trojice moderátorů se ale shoduje na tom, že hlavní doménou Mass Effectu je ta část, které se moderního přeleštění nedostalo, a ani ho nepotřebuje – totiž příběh a mnohovrstevnatý svět.

Mezi plejádou společníků lidských i mimozemských druhů si své oblíbence najde zaručeně každý, a ačkoliv se o hrách od BioWare občas trochu pejorativně mluví jako o glorifikovaných simulátorech randění, nepovinné romantické zápletky mají v brilantním vyprávění vlastně jen nepatrnou roli.

Proč Lukáš Mass Effect nikdy nedohrál a proč ho Šárka s Jardou hráli několikrát? Poslechněte si celý díl Questu o legendární edici legendární hry.

Spustit audio